Willie Nelson & Merle Haggard - Django and Jimmie (2015)

Country
Label: Legacy

1. Django and Jimmie (2:53)
  2. It's All Going to Pot (2:56)
  3. Unfair Weather Friend (4:14)
  4. Missing Ol' Johnny Cash (3:26)

met Bobby Bare

5. Live This Song (3:35)
  6. Alice In (3:01)
  7. Don't Think Twice, It's Alright (4:10)
  8. Family Bible (3:36)
  9. It's Only Money (3:56)
  10. Swinging Doors (2:51)
  11. Where Dreams Come to Die (3:18)
  12. Somewhere Between (3:24)
  13. Driving the Herd (2:49)
  14. The Only Man Wilder Than Me (2:35)
avatar van Metalhead99
Nelson, 81 jaren jong, is productiever dan dat hij ooit geweest. Hier heeft hij dus een duo plaat met de andere Country legende Merle Haggard, 78 jaren jong. En dan vinden we ook nog eens een gastoptreden voor Bobby Bare, 80 jaren jong op track 4 (waarschijnlijk een nostalgische terugblik op dé Country artiest Johnny Cash). Haha, als we de leeftijden van deze meewerkende mannen optellen hebben we volgens mij de "oudste plaat" die ooit gemaakt is.

avatar van Metalhead99
Ik geef deze het voordeel van de twijfel. Aan de ene kant merk je dat de heren al wat op leeftijd zijn. Er zit minder dynamiek in hun stemgeluid dan eerder in hun carrière.
Dit is een ouderwets en nostalgisch klinkend plaatje geworden. Het kabbelt me soms wat teveel door. Er zitten geen echte "uptempo" nummers meer in en de meeste nummers worden dan ook op een langzame manier gebracht.
Mede hierdoor komt het accent meer op de vocalen en de lyrics te liggen. Sommige lyrics zijn wat standaard, maar de heren hebben er hier en daar nog wel echt iets moois van kunnen maken. Zo vind ik afsluiter "The Only Man Wilder Than Me" tekstueel een erg tof nummer.
Een routine plaatje, maar over het algemeen nog wel tof genoeg voor 3*.

avatar van Wallie1985
Nog niet uit maar al wel in zijn geheel te beluisteren op Spotify!

avatar van heartofsoul
Lag gewoon al in de winkel, Wallie1985.

avatar van Wallie1985
heartofsoul schreef:
Lag gewoon al in de winkel, Wallie1985.

Hier in de buurt heb ik niet een platenwinkel tot mijn beschikking dus vandaar:) maar de postbode heeft hem zojuist gebracht.

Prima plaatje!
Missing Ol' Johnny Cash en de Dylan cover 'Don't Think Twice, It's Alright' zijn tot nu toe mijn favorieten!

avatar van frolunda
De stemmen klinken misschien wat breekbaarder na al die jaren maar dat doet niets af aan het feit dat Django and Jimmie een prima Country album is.Sterker nog in songs als It's all going to pot,Missing 'Ol Johnny Cash,Don't Think Twice, It's Alright en Swinging Doors excelleren Merle Haggard en Willie Nelson als in hun beste dagen.Conclusie; de oudjes doen het nog best .