Het Zesde Metaal - Spelen in Berlin (2015)

België
Label: Unday

1. Spelen in Berlin (4:32)
  2. Niets Doen Is Geen Optie (3:49)
  3. In Vlaamse Velden (3:27)
  4. Schiet (4:31)
  5. Robesyn Léon (5:06)
avatar van CWTAB
Record Store Day specialeke van 2015: 300 stuks van deze plaat (blauw vinyl) met 5 nieuwe nummers uit het Gone West optreden die Het Zesde Metaal toen heeft gespeeld, met de gekende track In Vlaamse Velden. Niets Doen Is Geen Optie speelt de band nu nog altijd live.

Zeer sterke plaat, jammer dat door de kleine beschikbaarheid maar een heel klein publiek zal bereikt worden, desalniettemin een aanrader!

avatar van Lura
Jammer, dat het niet op cd is verschenen!

avatar van jassn
het nummer Spelen in Berlin werd ook al eens live gespeeld hoor, al was het dan wel wannes cappelle solo. "Niets doen is geen optie" ... wat een heerlijk nummer zeg, zeker 1 van hun beste nummers ooit !

avatar van Gretz
Weet iemand waar ik deze EP kan beluisteren?

Gretz

Voor zover ik weet valt dit album nergens te beluisteren, niet op soundcloud/spotify/itunes....

Enkel te beluisteren op vinyl, slechts 300 stuks bestaan er hier van, dus aankopen als je dit nog wil beluisteren (zeker de moeite waard), ik dacht dat de Music Mania in Gent nog enkele exemplaren had....

CWTAB schreef:
ik dacht dat de Music Mania in Gent nog enkele exemplaren had....

Dank, dan ga ik daar eens kijken als ik over 2 weken in Gent ben voor de Feesten. Ben echt ontzettend benieuwd naar deze nummers.

avatar van Nakur
Inmiddels ook op Spotify te beluisteren en wat jammer dat er maar 300 zijn gemaakt!

avatar van Gretz
Eindelijk! Niets Doen Is Geen Optie is een van hun sterkste nummers. Blij dat ik die nu kan beluisteren want de vinyl was niet meer te verkrijgen.

avatar van Nakur
Ik heb vorige week een exemplaar op de kop getikt (nieuw in seal) via Discogs coor 13 euro + shipping vanuit Nederland. Toen waren er nog twee andere te koop, nu beide weg... hou de site maar in de gaten!

avatar van Supersid
Ik heb dit tijdens een optreden toch gewoon op cd gekocht hoor, ondanks de zeldzaamheid die hierboven gesuggereerd wordt...
Er waren er nog meer dan genoeg!

avatar van CWTAB
De cd versie is een tijdje geleden uitgebracht, de nummers waren een tijdlang enkel op vinyl te horen... maar nu algemeen uitgebracht

avatar van SébastienY
Voila, vorig weekend besteld bij Mister T en vandaag toegekomen. Automatisch een combo van de EP en de cd

avatar van Venceremos
Ha, ik heb m gisteren gekregen, via dezelfde weg. Erg blij mee.

avatar van SébastienY
Venceremos schreef:
Ha, ik heb m gisteren gekregen, via dezelfde weg. Erg blij mee.

Waarschijnlijk ook door de aankondiging van de repressing op Facebook?

avatar van Venceremos
Nee, bij m'n reguliere platenboer kwam de bestelling maar niet aan.
Die represses zien er wel interessant uit maar ik heb alles al op CD.

Wat is In Vlaamse Velden toch een prachtige bewerking; mijn vriendin (docente Engels) heb ik aangeraden het in de les te gebruiken. War poetry is in deze 14-18 periode verplichte kost.