James Horner - Back to Titanic (1998)

Score
Label: Sony Classical

1. Titanic Suite (19:05)

met The Choristers of King's College

2. Gaelic Storm - An Irish Party in Third Class (3:49)
  3. I Salonisti - Arexander's Ragtime Band (2:31)
  4. The Portrait (4:43)
  5. Jack Dawson's Luck (5:39)
  6. Building Panic (8:09)
  7. I Salonisti - Nearer My God to Thee (2:49)
  8. Máire Brennan - Come Josephine, in My Flying Machine (3:33)
  9. Lament (4:36)
  10. A Shore Never Reached (4:27)
  11. Céline Dion - My Heart Will Go On (4:43)
  12. Eileen Ivers - Nearer My God to Thee (2:22)
  13. The Deep and Timeless Sea (12:37)

met The Choristers of King's College

neo (crew)
Na het succes van de normale score cd van Horner deze haast onvermijdelijke opvolger. Er komen traditionele stukken op voor, niet op het andere album te horen. The Potrait is een sublieme piano solo van Horner. Dialogen duiken zo hier en daar op, een standaard bij succesvolle opvolgers; Gladiator More Music had het, Braveheart More Music had het. Al die More Music of Back To hebben toevoegingen die niet eerder zijn verschenen, maar meestal veel nog hetzelfde. Braveheart is zo groot gedeelte hetzelfde met dialogen ertussen door, met wel wat goede toevoegingen als traditionele stukken in op het eind. Deze Back To Titanic is een van de meest interressante, met als beste toevoeging de fantastische score suite! Ook wat zeer goede eerder afwezige underscore tracks. 4.5 sterren

blij dat in veel overweging deze cd toch uitgebracht is, je moet er van houden, sommige nummers zijn echt prachtig,sommige dan weer totaal anders, wat deze cd zo mooi maakt is dat het uitgebreider is, nummer 1 bijvoorbeeld is velen malen mooier en uitgebreider dan in de eerste soundtrack waar ik juist veel blijer mee ben, nr1 is hierbij ook het mooiste nummer,de tranen worden langzaam zichtbaar bij het horen van dat nummer, en hetzelfde nummer maar dan in een piano solo is ook een hele mooie toevoeging.. klasse 4.5*

neo (crew)
De Titanic Suite is trouwens niet al te best gemixt (vooral te laag in volume).

Horner houdt niet van harde muziek, dat schijnt te verklaren waarom zijn albums praktisch altijd te zacht gemixt staan.

neo (crew)
Bij deze suite is het echter nog lager gedaan als bij andere van zijn scores waar ik bekend mee ben. Enige van vergelijkbaar volume is Braveheart. Ben benieuwd of je tot dezelfde conclusie komt als je de suite hoort.

ik heb nergens last van ik bedoel gewoon dat stukje muziek waar je die vrouw hoort lieren,dat dat stukje lekker lang doorgaat,in de eerste soundtrack duren die stukjes slechts 1 a 2 min ofzo, vind ik best irritant dat juist de mooie stukjes zo kortaf zijn,daarom ben ik toch gelukkiger met deze soundtrack

en hij lag voor 7.99 in de winkel, nou dat is geen geld