Mr. Marcelo - Brick Livin' (2000)

1 stem

met Ghetto Commission

9. Live It Up (2:50)

met Ke'noe

10. Hot Shit (3:27)
  11. Sound da Alarm (4:16)

met Jacko en DoeDoe

12. Brick Livin' (4:08)
  13. Y'all N's (3:29)
  14. Soldiers for Life (3:02)

met Samm en D.I.G.

15. U Never Know (4:35)
  16. Southern Funk (4:07)
  17. Me & My Girl (3:45)

met Marijuana

18. 187 (3:47)

met Badd Boyz

avatar van thomzi50
Een klassieke No Limit-release is Brick Livin' niet, al is het maar omdat het in combinatie met Mr. Marcelo's eigen label is uitgebracht. Daarnaast doen er te weinig No Limit-gastartiesten mee, zijn de producties diverser dan bij een doorsnee No Limit-release en heeft Mr. Marcelo duidelijk een iets andere achtergrond dan P en de zijnen (al is het maar omdat hij niet uit New Orleans komt). Geen grootse teksten, maar ook niet de onvoorstelbaar vaak gerepduceerde clichés die enigszins bij het label horen. Eigenlijk is Brick Livin' best een aardig album, dat als het twee jaar eerder was gereleased waarschijnlijk positief was opgevallen en veel meer had verkocht dan het nu deed. Nu, in 2000, was het No Limit-imperium al rap krimpende, en Mr. Marcelo's samenwerking met P hield hierna niet stand. Daarbij moet ook gezegd dat dit album juist een deel van zijn flair en kracht eruit haalt dat er iets minder binnen de geijkte dirty south-paden wordt gewerkt, dat Mr. Marcelo - een kundige maar beperkte MC - duidelijk meer vrijheid heeft genoten dan veel andere No Limit-acts. Deze (wel wat te positieve) recensie beschrijft het goed: Brick Livin' - Mr. Marcelo | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic