Glass Tiger - The Thin Red Line (1986)

Canada
Label: Capitol

1. Thin Red Line (4:58)
  2. Don't Forget Me (When I'm Gone) (4:08)
  3. Closer to You (3:37)
  4. Vanishing Tribe (4:06)
  5. Looking at a Picture (4:03)
  6. The Secret (0:47)
  7. Ancient Evenings (4:55)
  8. Ecstacy (4:26)
  9. Someday (3:38)
  10. I Will Be There (3:29)
  11. You're What I Look For (3:50)
avatar van Saldek
Ik kocht deze afgeprijst omdat de single 'Thin red line' erop staat. Voor die twee gulden vijftig zeer de moeite waard.....die ene song dan. Als die er niet op stond zou ik dit album als onderzetter gebruiken. 2

Ozric Spacefolk
Ik vind Glass Tiger dus echt helemaal niet goed. Deze band moet je vermijden. Op zoek naar goede AOR kan je beter richting Honeymoon Suite, Loverboy, Saga of Triumph zoeken.

Nee echt, heel slecht is het niet, maar zeer inspiratieloos en de zanger klinkt echt nergens naar.

avatar van marathonman
Looking at a picture is wel oke...

avatar van vigil
Ik vind hem dan weer wel leuk, de hit Don't Forget is leker aanstekelijk en dat gaat eigenlijk de rest van het album zo door. Denk aan Bryan Adams tot en met Reckless. Nu we het toch over Bryan hebben... Hij doet zelfs nog mee op achtergrondzang. Vaste producer uit die tijd van Adams Jim Vallance is ook hier van de partij en ja dat is te horen.

avatar van vielip
Gekocht op de gok, vanwege de hit Don't forget me. Was maar €2,- dus toch maar doen dan. Valt me niet tegen. Buiten die heerlijke hit staat er met Thin red line, Vanishing point, Looking at the picture, Ancient evenings en I will be there nog meer op het album dat acceptabel is. Als je van typische jaren 80 muziek houdt dan toch.

avatar van gaucho
Dat laatste is inderdaad wel een voorwaarde. Ik kan me vinden in de vergelijking met Bryan Adams ten tijde van Reckless, maar Glass Tiger vult zijn sound wel aan met een stevige dot keyboards en electronica, waardoor het minder tijdloos klinkt dan de muziek van Adams uit deze periode. Een echte jaren-tachtig sound dus.
Ik ben altijd wel een liefhebber gehad van die single Don't forget me (ik heb de 7" nog), die hoorbaar door Bryan Adams wordt opgeleukt. Daarom heb ik destijds ook een goedkoop cut-out-exemplaar van de LP aangeschaft. Die haalt het niet bij die single, maar met name de hierboven door vielip aangehaalde nummers zijn van heel behoorlijk niveau. Lekkere radio-rock, zoals die in de jaren tachtig zo gewoon was en tegenwoordig allerminst. Ik vind de twee platen die hierna komen trouwens allebei sterker dan deze.

avatar van vielip
Die ken ik dus nog niet. Zoals het nu lijkt ga ik zondag naar de platenbeurs in Apeldoorn. Wie weet zie ik ze liggen voor een paar euro

avatar van gaucho
Meer dan een paar euro zou je er niet voor moeten neertellen. Al zijn ze aan deze kant van de oceaan niet zo gemakkelijk te vinden. Ik heb ze ooit alle drie op de kop getikt tijdens een vakantie in Vancouver, want in hun moederland Canada zijn ze in overvloed te vinden.

Een handzaam alternatief is eventueel de verzamelaar Air time, die nog gewoon leverbaar is voor een zacht prijsje. Daar staan de sterkste nummers van die drie platen wel op.

Echt na jaren draai ik dit album nog heel vaak. Net als met goede wijn moet ie rijpen....

avatar van Arjan Hut
Heb deze cd inmiddels een jaar, en inderdaad, een groeier. In het begin klinkt het allemaal wat anoniem, de muziek hangt niet van grote 'hooks' aanelkaar. Soms moet ik denken aan A-Ha, geen minpunt, al had ik gehoopt op iets meer heavy gitaarwerk. Goed, op den duur beoordeel je een album het op wat het is, en minder op wat het voor jou had moeten zijn. Ancient Evenings, dat is een topper.

Vind dit ook een prima band met behoorlijke songs. Heel aardige AOR met een eigen sound. Lekker als tussendoortje af en toe. 3 sterren