Adam Faith - I Survive (1974)

Label: Warner Bros.

1. I Survived (4:55)
  2. I Believe in Love (3:50)
  3. Honey (3:10)
  4. Foreign Lady (2:43)
  5. Change (4:04)
  6. Maybe (3:12)
  7. Never Say Goodbye (4:04)
  8. Goodbye (4:00)
  9. In Your Life (2:40)
  10. Star Song (6:01)
  11. I Believe in Love [Rough Mix] (4:31)
  12. I Survived [Single Version] (3:20)
avatar van gigage
Op het titel nummer (album versie) speelt Blackmore de intro van wel 1minuut en 40 seconden. Daarna magtie van mij dan ook wel uit, flauwe pop song van gewezen tiener idool.

avatar van nlkink
Ten tijde van de release van dit album was Faith reen populaire televisieacteur in de comedyserie 'Budgie' dat handelde over een gemankeerd crimineel. Het album was bedoeld om deze hernieuwde populariteit ook zijn vastgelopen muziekcarriere weer op de rails te krijgen.
De rol van crimineel beviel kennelijk zo goed dat hij in 1981 naast Roger Daltrey een rol had als gevangene in McVicar.

avatar van Droombolus
Ik was deze LP al weer helemaal vergeten.

Faith moest het in z'n jongere jaren voornameluk hebben van z'n brave-jongen-met een-gevaarluk-randje imago, een geweldige zanger was hij nooit maar hij had in de UK hits bij de fleet. Het enige wapenfeit wat voor mij de tand des tijds doorstaan heeft is It's Alright.

Deze plaat vond ik destijds niet te teren en het zou me ernstig verbazen als dat nu anders zou zijn ............