Yo Yo Honey - Voodoo Soul (1992)

Jazz / Soul
Label: Jive

1. Voodoo Soul (7:24)
  2. What's on Your Mind (6:00)
  3. Groove On (4:15)
  4. Inside This Love (5:45)
  5. Get It On (3:51)
  6. Don't Come to Leave (4:15)
  7. Yo Yo (3:59)
  8. Circle on You (4:30)
  9. Voodoo Soul [Reprise] (5:35)
avatar van FunkStar
Totaal vergeten album van deze groep. Yo Yo Honey was een Engelse band uit de Acid Jazz scene die begin jaren '90 samen met The Brand New Heavies, Incognito en Jamiroquai op kwam. De singles "Groove On" en "Don't Come To Leave" waren bescheiden successen. Jammer want het zit erg goed in elkaar en er is een heel strijkorkest opgetrommeld om de nummers te versterken. Het album staat vol met lome, jazzy en soulvolle nummers. Soms doet het een beetje denken aan de muziek die Barry White in de jaren '70 maakte.

Favorieten: Get It On, Groove On, Yo Yo en Don't Come To Leave.

avatar van Poles Apart
Leuk album inderdaad (zeker in de avonduurtjes), dat verder ook aan Soul II Soul en zelfs de vroege ("Blue Lines") Massive Attack doet denken.