Tol Hansse - In de Bocht (1978)

Label: CNR

1. Hoofdpijn, Rheumatiek (3:20)
  2. De Molens Draaien Door (3:48)
  3. Te Mad Man (2:55)
  4. Hi-Ha Neutronenbom (2:50)
  5. Jan Kom Kietel Me (3:53)
  6. De Platenruiter (3:05)
  7. De Telefoon (2:54)
  8. Doe de Joepie (2:55)
  9. Romance in the Moonlight (3:10)
  10. Een Man Is Maar een Man (3:59)
  11. Mr. X (2:35)
  12. Van Je Waf Waf Waf (3:32)
luisteraart

Edit: ja!

Dat zongen we op de lagere school (basisschool, voor de jonkies) en bij 'waterleiding' wees je dan naar je piemel, en bij 'gasfabriek' naar je kont!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Jaja Tol Hansse heeft echt revolutionaire muziek gemaakt die ook het jongere publiek bereikte :p

Jack in the Box
luisteraart schreef:

Edit: ja!

Een paar jaar daarvoor deden ze bij ons op de kleuterschool al chocoladevla, waarbij de kindertjes naar hun kont wezen.
Tol Hansse (Hans van Tol) was ook een prima schilder, zijn kunstwerkjes sieren zijn albums.

avatar van Kees-Jan
Geniale tekst bij "Jan Kom Kietel Me"

"Tja, je zegt niet makkelijk nee tegen zo'n decollete"

avatar van Madjack71
Een ietwat mindere ludieke opvolger van ...moet niet Zeuren. Maar opener Hoofdpijn, Rheumatiek is een echte Hansse klassieker met een er toe doen tekst erbij. In deze tijd en dag zal de naam Neutronenbom niet veel meer zeggen bij de jongeren van vandaag, maar wel gevat. Jan kom kietel me, Doe de Joepie en Van je waf waf waf zijn redelijk flauw. De muurschilderingen van Hansse vind ik wel wat hebben.

avatar van T.O.
luisteraart schreef:

Edit: ja!

Vroeg staaltje milieubewustzijn, die songtekst