Spyro Gyra - Carnaval (1980)

Jazz / Rock

8. Carnaval (5:24)
WPE
Puik album!

avatar van DeWP
Je kunt aan de muziek horen dat het stuk voor stuk rasmuzikanten zijn. Heerlijke smooth-jazz, voor op een zwoele zomeravond...

avatar van Mssr Renard
Deze plaat heb ik zonder insert, dus ik weet de line-up niet.

Maar het is weer een heerlijke mix van smoothjazz, latin, funk en fusion. Fijne hoornarrangementen, ingetogen solo's, vette baslijnen en dansbare ritmes.

Ik heb nu twee platen van ze, maar houd mijn ogen open voor meer

avatar van Aproxis
Mssr Renard schreef:
Deze plaat heb ik zonder insert, dus ik weet de line-up niet.

Ik heb nu twee platen van ze, maar houd mijn ogen open voor meer

Alto Saxophone, Piano – Jay Beckenstein
Art Direction – George Osaki
Bass – Jim Kurzdorfer (tracks: A3), Will Lee IV* (tracks: A1, A2, A4 to B4)
Cello – David Darling (tracks: A2 3)
Cover – David Heffernan
Drums – Eli Konikoff (tracks: A1 to A3, B1 to B3), Steve Jordan (tracks: A4, B4)
Engineer – Jack Malken, Michael Barry
Engineer [Additional Recording] – Neil Dorfsman
Engineer [Assistant] – Chris Howard, Jason Corsaro, Lucy Leslie
Flute, Tenor Saxophone – Michael Brecker (tracks: A1)
Guitar – Chet Catallo (tracks: A1 to B3), Hiram Bullock (tracks: A2, B4), John Tropea (tracks: A3 to B3)
Keyboards – Jeremy Wall (tracks: A3, B4), Tom Schuman (tracks: A1, A2, A4 to B3)
Marimba, Vibraphone – David Samuels* (tracks: A2, B1 to B4)
Mastered By – Bob Ludwig
Percussion – Gerardo Velez (tracks: A2 to B2, B4), Richard Calandra (tracks: A3), Steve Kroon (tracks: A4, B4)
Percussion, Congas – Crusher Bennett* (tracks: A1, A4, B2 to B4)
Photography By [Sleeve, Band] – Waring Abbott
Photography By [Studio] – Eliott Saltzman
Producer – Jay Beckenstein, Richard Calandra
Producer [Assistant] – Jeremy Wall
Strings – Guy Lumia, Harold Kohon, Harry Lookofsky, Jesse Levy, Johnathon Abramowitz*, Lamar Alsop, Matthew Raimondi, Peter DiMitriades, Richard Sortomme, W. Sandford Allen*
Synthesizer – Rob Mounsey (tracks: A1 to B3)
Trombone – Tom Malone
Trumpet – Randy Brecker

Overgenomen van discogs.

avatar van Mssr Renard
Hahaha, ja zover was ik intussen ook gekomen. Niettemin bedankt.

Zoals ik al dacht speelt ook hier Will Lee de baspartijen. Eigenlijk gewoon dezelfde bezetting als de opvolger Catching the Sun.

avatar van Aproxis
Mssr Renard schreef:
Hahaha, ja zover was ik intussen ook gekomen. Niettemin bedankt.

Info over bezetting en gastartiesten zouden we naar mijn mening gewoon moeten kunnen opnemen bij statistieken. Toch altijd wel leuke feitjes die een album ook net interessant kunnen maken. Vaak als het niet om de zanger of gitarist gaat, wordt er niet zoveel aandacht besteed aan de artiest en dat is jammer. Ik ben soms enorm gecharmeerd van de toetsen en dan is het wel leuk om te zien waar de man/vrouw op de keys nog meer zijn/haar bijdrage heeft geleverd. Zoals bijvoorbeeld een van mn all time favorites pete bardens en bijvoorbeeld Kit Watkins. Ik zie overigens dat jij geen fan bent van Happy The Man. Wat is jouw muzieksmaak lastig in te schatten, ik had verwacht dat jij dat geweldig zou vinden. Heb je Crafty Hands ook geprobeerd?

avatar van Mssr Renard
Ik heb je een pm gestuurd.

Wat vind jij trouwens van Spyro Gyra?