Spyro Gyra - Catching the Sun (1980)

Jazz / Rock
Label: Amherst

1. Catching the Sun (4:43)
  2. Cockatoo (4:07)
  3. Autumn of Our Love (5:13)
  4. Laser Material (5:03)
  5. Percolator (2:30)
  6. Philly (4:22)
  7. Lovin' You [Interlude] / Lovin' You (5:53)
  8. Here Again (4:59)
  9. Safari (4:54)
avatar van Metalhead99
Ik had nog nooit van deze groep gehoord, maar ik zag dit album liggen en de hoes wist mijn aandacht te wekken.
Ben ik blij dat ik dit album meegenomen heb zeg! Wat een ontdekking! Het is een instrumentaal album van jazz met rock en soul en nog wel meer invloeden erdoor verweven. Erg sterk spel en sommige nummers, zoals de opener, zorgen ervoor dat je zin krijgt om te dansen.

Heerlijke muziek! Een aanrader.

WPE
Dit valt puur onder de smooth-jazz, en eerlijk gezegd maakt het niet zoveel uit welk album je van ze koopt. Allemaal hebben ze hetzelfde goede niveau, heel goede muzikanten, leuke thema's en heel goede solo's. En dat alles in een latin-achtig jasje gegoten, soms ook een beetje funky. Heerlijke muziek dus.

avatar van Mssr Renard
Ik heb een aantal Spyrogyra platen en shit, wat is dit lekket zeg.

De binnenkant van de gatefold geeft echt een aardige lijst muzikanten per nummer, waarvan direct bassist Will Lee opvalt. Verder zijn Randy Brecker (trompet) en Jay Beckenstein (sax). De rest is mij onbekend maar doen het prima.

De muziek is een mix van fusion, latin, funk en disco. Lekker energiek dus. En natuurlijk superdikke baspartijen.