Microdisney - Everybody Is Fantastic (1984)

Ierland
Label: Rough Trade

1. Idea (2:52)
  2. A Few Kisses (3:15)
  3. Escalator in the Rain (3:32)
  4. Dolly (3:18)
  5. Dreaming Drains (2:45)
  6. I'll Be a Gentleman (3:30)
  7. Moon (3:30)
  8. Sun (3:12)
  9. Sleepless (2:32)
  10. Come on Over and Cry (3:00)
  11. This Liberal Love (3:12)
  12. Before Famine (3:42)
  13. Everybody Is Dead (3:10)
  14. Dear Rosemary * (2:30)
  15. Sleepless [Peel Session] * (2:06)
  16. Moon [Peel Session] * (2:15)
  17. Sun [Peel Session] * (2:43)
Tomio
"Everybody is Fantastic" is een fantastisch album: fantastische songs met fantastische melodieën en fantastische teksten. Echter, niet "everything is fantastic" op "Everybody is Fantastic".
Helaas, helaas, de productie laat te wensen over. Meer storend is misschien nog wel het gebruik van een drummachine in de meeste songs. De naïviteit, die hiervan uitgaat, heeft als resultaat dat de op zichzelf sterke songs aan kracht inboeten en dat is jammer.
Sniff'n' The Tears hebben ook ooit eenmalig een album gemaakt met geprogrammeerde drums: "Underground". Hier hebben ze spijt van gekregen en hebben daarom onlangs dit album opnieuw uitgebracht in een geremixte versie, waarbij een echte drummer de drumcomputer vervangen heeft. De kwaliteitsverbetering is verbluffend!
Helaas, helaas, een remix van dit album van Microdisney met vervanging van de drummachine door een echte drummer behoort niet tot de reële mogelijkheden. Wel is de cd versie vanaf volgende week weer opnieuw verkrijgbaar, nu aangevuld met opnames van de "Peel Sessions".
Daar moeten we het dan maar mee doen.

Tomio
Na de heruitgaven op cd van enkele jaren geleden, is dit album onlangs opnieuw in (rood) vinyl verschenen. En hoewel de oplage slechts 250 stuks is, is het toch goed nieuws: er is dus nog altijd belangstelling voor deze band!