Jeanette - Porque Te Vas (1976)

Spanje
Pop / Score
Label: Hispavox

1. Palabras, Promesas (4:10)
  2. Porque Te Vas (3:23)
  3. ?Que le Han Hecho a Mi Cancion, Mama? (3:27)
  4. No Digas Nada (2:51)
  5. Debajo del Platanero (2:32)
  6. Soy Rebelde (3:14)
  7. Segurie Amando (3:02)
  8. Estoy Triste (4:01)
  9. Escucha (3:58)
  10. Oye Papa, Oye Mama (3:22)
avatar van sq
sq
Anders dan de hoes doet vermoeden gaat het hier niet om een (volledige) soundtrack. Ik ken de betreffende film ook niet, en misschien is dat een gemis (nog nooit een Geraldine Chaplin-flim gezien die me niet beviel). Ik kocht deze voor het titelnummer, dat in elk geval wél uit de film komt en ook in Nederland en België een hit werd. Het is verder wel erg soft allemaal. De cover van 'What have they done to my song, ma' (nr 3) bekend van Melanie is zo treurig dat je er weer om kan lachen. Het is ook wel weer leuk dat je een cover van een nummer maakt met zo'n titel.

avatar van PEN15
Tijdens een overwintering in Spanje zat porque te vas om een onverklaarbare reden telkens in mijn hoofd. Ik ben er hierdoor eens wat over gaan opzoeken.
De zangeres Jeanette heeft een bizarre achtergrond, half-Belgisch en half canarisch eilander geboren in Londen?
Ene José Luís Perales heeft het nummer geschreven en het werd pas dankzij deze film een hit. Deze Maurice de Hond look-a-like covert zijn eigen nummer nog eens over in 2001, waar dat ook maar voor nodig mag zijn. Er zit namelijk kraak noch smaak aan!

avatar van Lennonlover
Heb via radio 1 een paar weken geleden Parque Te Vas leren kennen, enfin, de versie in het frans. De spaanse versie is eigenlijk gewoon dezelfde. Het is een enorm catchy en simpel nummertje. het doet in niets vermoeden dat het al 35 jaar oud is. Zo goed!
Het geeft me wel zin om de hele plaat te beluisteren.