Chris Rea - The Best Of (1994)

Label: East West

1. The Road to Hell (4:32)
  2. Josephine (4:34)
  3. Let's Dance (4:17)
  4. Fool (If You Think It's Over) (4:07)
  5. Auberge (4:45)
  6. Julia (3:56)
  7. Stainsby Girls (4:08)
  8. If You Were Me (4:23)

met Elton John

9. On the Beach (6:51)
  10. Looking for the Summer (5:02)
  11. I Can Hear Your Heartbeat (3:26)
  12. You Can Go Your Own Way (3:58)
  13. God's Great Banana Skin (4:19)
  14. Winter Song (4:32)
  15. Gone Fishing (4:42)
  16. Tell Me There's a Heaven (6:02)
  17. Three Little Green Candles (3:41)
avatar van Gert P
Ik heb een andere verzamelaar en die heet Hertzklopfen, staat niet op MuMe maar daar staan echt zijn beste nummers van de eerse cd's op zoals it's all gone 7 ,28 minuten.

Die cd is van 1986 dacht ik.

avatar van vielip
Mooie verzamelaar van Chris Rea. Ik hou meer van de rockerige Rea dus nummers als Road to hell, Stainsby girls, Let's dance en God's great banana skin kunnen mij zeer bekoren. Toch vind ik zijn ballads als Gone fishing, Looking for the summer, Fool if you think it's over en vooral het wonderschone Tell me there's a heaven ook prachtig!

Prachtig album van een geweldige songwriter.
Het mooie van Chris rea is zijn diversiteit aan liedjes , Road to Hell is een totaal ander nummer dan Looking for the summer en toch zijn ze allebei ontzettend mooi.
Veel songwriter,s bedenken liedjes maar zijn vaak allemaal een beetje hetzelfde genre , soms mis ik bij hun een beetje de diversiteit en dat is bij Chris Rea absoluut niet het geval.
Voor mij is het heel moeilijk kiezen wie nu de betere songwriter is , Knopfler of Rea.
Voor mij is het echter niet moeilijk om een oordeel over deze twee gasten te geven , ze steken namelijk allebei torenhoog boven de rest uit.

avatar van vielip
Grappig je hier tegen te komen. Meestal tref ik je bij de wat hardere bands
Maar je hebt volkomen gelijk hoor. Chris Rea is een geweldige componist en (slide)gitarist!

avatar van Popsong89
Ik ken van Chris Rea alleen de bekende hits. Daarom deze verzamelaar aangeschaft. Lekker gitaarspel van Chris Rea. Wat mij wel opvalt is dat Josephine, Fool en I can hear your hartbeat anders klinken dan de singleuitvoeringen die ik ken. Dat vind ik toch een minpunt want als de originele versies hierop hadden gestaan had ik dit album hoger gewaardeerd.

avatar van vielip
Volgens mij staan hier de single versies op. Die wijken inderdaad af van de album versies.

Top album. Deze blijft goed hoe vaak je hem ook beluisterd. Eigenlijk is het niet eerlijk om een Best Of album 5 sterren te geven maar ik doe het toch!

avatar van gaucho
vielip schreef:

Nee, de nummers die Popsong89 noemt, zijn inderdaad nieuw opgenomen. Dat gebeurde voor het eerst op dit album, en daarna keerden die nummers op iedere verzamelaar terug. Hij heeft naderhand wel meer oudere nummers opnieuw opgenomen voor verzamelalbums. Ik heb Chris Rea hoog zitten als songschrijver en muzikant, maar dit vind ik een irritant trekje. Probeer bijvoorbeeld de originele (hit-)versie van Josephine maar eens terug te vinden op CD. Zelfs de originele Shamrock diaries-CD, waar het nummer oorspronkelijk op stond, bevat een remake die flink afwijkt van de LP-versie.

avatar van teus
gaucho schreef:

klopt precies wat jij hier bericht,dat is nou precies wat mij ook enorm irriteert
Dat dit op verzamelaars van Rea voorkomt is al erg genoeg, maar op regulaire orginele albums...de oorspronkelijke albumtracks vervangen door remake versies ,dat moest eigg verboden worden wat mij betreft
Vind bv ook de orginele Josephine,veel mooier en meer charme hebben dan de remake,we zitten hier gewoon niet op te wachten.punt

avatar van vielip
Ik heb Shamrock diaries met daarop de originele (en betere) Josephine gelukkig wel op cd in de kast staan Inderdaad een irritant en niet gewenst trekje van meneer Rea.

avatar van teus

mazzelaar
wel natuurlijk af en toe cd uit die kast halen

avatar van vielip
Ja en dat gebeurt eerlijk gezegd veel te weinig Ik draai eigenlijk alleen nog maar cd's in de auto en zoals nu, met mooi weer, achter het huis. Zal 'm zo eens pakken en opzetten. Vandaag kan het nog qua weer

avatar van gaucho
vielip schreef:

Kan kloppen, dat moet zo'n beetje de eerste CD-uitgave geweest zijn. Ik heb dat album ook vrij snel op CD gekocht, moet eind jaren tachtig geweest zijn. Maar mijn versie heeft al die remake. Gelukkig heb ik ook nog de originele LP.