Counterparts - Tragedy Will Find Us (2015)

Canada

9. Collapse
  10. Down
  11. Solace

avatar van Don Cappuccino
De nieuwe Counterparts is veel melancholischer dan de vorige plaat, maar zeker niet beter. Tragedy Will Find Us heeft een aantal fenomenale tracks (o.a. Burn en Collapse), maar de gehele plaat mist echt variatie. Binnen de composities is Counterparts dynamisch, het probleem is dat de band eigenlijk in ieder nummer hetzelfde hard/zacht-contrast en snel/meeslepend/breakdown-principe hanteert. De gitaarpartijen zijn duidelijk wat doordachter dan op de vorige plaat met verschillende lagen. Ik luister wel heel graag naar deze plaat, maar hij verdient gewoon geen vier sterren. Als Counterparts wat meer variatie in zijn albums zou stoppen kan er wel eens een ijzersterke plaat in ze zitten.