Death Angel - The Bay Calls for Blood (2015)

Alternatieve titel: Live in San Francisco

Label: Nuclear Blast

1. Left for Dead (5:31)
  2. Fallen (4:41)
  3. Buried Alive (4:28)
  4. The Dream Calls for Blood (4:11)
  5. Execution / Don't Save Me (4:39)
  6. Truce (3:32)
  7. Detonate (4:42)
  8. Bored (3:29)
  9. Caster of Shame (3:37)
  10. Territorial Instinct / Bloodlust (6:37)
avatar van Sir Spamalot
Thrash band uit San Francisco speelt een thuiswedstrijd en hierbij komt een livealbum van drie kwartier uit? Op zijn minst verwacht je een dubbelaar van een op voorhand gewonnen wedstrijd? De waarheid zit iets anders in elkaar. Dit livealbum is een onderdeel van de DVD Thrashumentary, zoals de link op Nuclear Blast verder aangeeft: a thrashumentary by DEATH ANGEL - info and shop at Nuclear Blast - Nuclear Blast - nuclearblast.de.

Zeven nummers komen van het vorige studioalbum The Dream Calls for Blood en de opnames klinken ongewoon goed en strak. Aardige bonus bij de DVD ongetwijfeld maar ik vermoed dat het volledige concert ergens op de planken ligt of in een safe steekt en dat vind ik jammer.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Thrashumentary

Ik draag deze band een warm hart toe hoor, maar hoe verzinnen ze zo'n waardeloze woordspeling?

avatar van Edwynn
Rockumentary, thrashumentary. Ik vind het wel geinig eigenlijk.

Ozric Spacefolk
Alweer een tijdje terug dat ik naar thrash luisterde.
Dan heb je er in ene weer zin in, en ga je kijken of je favoriete bandjes nog wat hebben uitgebracht recentelijk.

Heerlijke liveplaat, waarbij de band bewijst toch rete-strak te kunnen spelen nog immer.
Ik snap nog steeds niet waarom Death Angel zo'n relatief onbekende band is gebleven. Ik vind ze nog altijd beter dan bekende bands als Metallica en Megadeth. Maar dat is persoonlijk.

Door de hardcore-achtige zang, komt de boosheid ook beter over. Een band die eigenlijk meer crossover-thrash maakt dan gewone thrash (als dat uberhaupt nog bestaat).

Hoe is de docu eigenlijk?

avatar van gigage
Zonder de klassiekers voelt het wat incompleet, eigenlijk. Ik stond al niet op de stoel te juichen voor the dream calls for blood en dat is met deze registratie niet gewijzigd. Aldus, Burried Alive steekt er dan ook met kop en schouders bovenuit. De afsluiter Territorial instinct/Bloodlust reken ik ook nog tot de betere tracks van de thrashveteranen. Mooie productie wel. Vooruit, 't is toch Death Angel. 3.5