Jamie Lin Wilson - Holidays & Wedding Rings (2015)

Country
Uitgebracht in eigen beheer

1. Just Like Heartache (3:40)
  2. She'll Take Tonight (3:29)
  3. You Left My Chair (3:41)
  4. Just Some Things (4:30)

met Wade Bowen

5. Moving Along (3:22)
  6. Roses by the Dozen (3:46)
  7. Seven Year Drought (4:10)
  8. Yours and Mine (3:44)
  9. Whisper on My Skin (4:07)
  10. Nighttime Blues (3:37)
  11. Here Tonight (4:09)
  12. Old Oldsmobile (5:13)
Hendrik68
Ik hoorde voor het eerst van deze plaat en ook van Jamie Lin Wilson, kort nadat ik het geweldige album So This Is Life van Courtney Patton had gehoord in 2015. Ik was en ben nog altijd zeer onder de indruk van Courtney Patton, die het dit jaar gewoon opnieuw flikt met What It's Like To Fly Alone. Hierdoor luisterde ik waarschijnlijk met iets te kritische oren naar Jamie Lin Wilson. Waar Patton toch af en toe vrij nadrukkelijk een eigen weg in de country weet te plaveien, daar blijft schoenmaakster Jamie Lin Wilson wat dichter bij haar leest. Af en toe heb ik wat moeite met al te simpele traditionele country. Nadat ik het album onlangs nieuwe kansen gaf en ook wat meer ingevoerd was in haar verleden, begon het allemaal wat meer te leven. Wilson heeft een verleden bij het voor mij verder onbekende Gougers, maar ook bij de Trishas waar een ander talent Kelley Mickwee mede lid was. Of is, want uit elkaar is de band volgens mij nog altijd niet. Daarnaast heeft ze een gastbijdrage bij de Turnpike Troubadours geleverd en heeft ze met nog veel meer artiesten opgetreden. Dan is ze er ook nog moeder bij. Ze heeft al minimaal 3 kinderen, maar er kan 1 bijgekomen zijn ondertussen. Dan ook nog een solocarriere nastreven is dan best wel druk.

Holiday & Wedding Rings , zoals dit album heet, blijkt uiteindelijk na meerdere beluisteringen veel meer dan een standaard country plaat te zijn. De plaat begint wel een beetje zo, maar vanaf het geweldige duet met Wade Bowen op Just Some Things is het album toch echt van een zeer goed niveau en volgen de klasse songs elkaar op en Seven Year Drought en Whisper on My Skin zijn regelrechte toppers. Here Tonight is echt zo'n nummer waarin de traditionele country artiest en de singer songwriter op een fantastische manier bij elkaar komen. En een plaat die met een nummer als Old Oldsmobile eindigt, ja wat heb je dan nog te klagen eigenlijk. Geweldig! Daar verlaat ze het country pad trouwens wel het meest. Wellicht een opmaat naar een iets gevarieerdere sound op een volgend album, dat als het goed is nog dit jaar uit moet komen.