Vive la Fête - Nuit Blanche (2003)

België
Pop / Electronic
Label: Surprise

1. Nuit Blanche (3:26)
  2. Touche Pas (3:27)
  3. Jaloux (3:54)
  4. Joyeux (4:14)
  5. Mon Dieu (4:16)
  6. Maladie D'un Fou (3:55)
  7. Assez (4:32)
  8. Noir Désir (5:56)
  9. KL (3:24)
  10. Mr. le Président (4:28)
  11. Maquillage (3:48)
  12. Adieu (10:57)
avatar van c-moon
Daan_dc schreef:
Ja, het ligt aan u..
Toch als ge bekijkt dat je nog spreekt van een concert uit 2004. Ik heb het Pinkpop concert in 2004 hier nog op pc staan, en het klinkt allemaal wat slapjes.
Vive La Fête is live enorm gegroeit.
En songteksten hoeven heus niet moeilijk te zijn . Voor u mss wel, ma ar dat moet gij dan maar weten.

Dan mag ik hopen dat ze gegroeiD met D zijn

Allez, het ligt aan mij. Goed om weten. is dat ook weer opgelost!
Soms kan het leven simpel zijn

Nu even serieus: je hebt het concert op de PC, misschien is een concert BIJWONEN toch een iets betere maatstaaf..
En neen, dank u ik heb de behoefte niet om het gekrijs van La Pynoo opnieuw te ondergaan, als zal ik deels wel niet anders kunnen vermits ze volgend weekend in Mechelen op Maanrock staan, waar ik dan ook vertoef...
Ik besel alvast perdolan of paracetemol

Wie zegt er nu dat ik geen concert van hen bijwoon?
Ik denk dat ge dan beter thuisblijft , als je toch zo gevoelig bent voor hoofdpijn..

avatar van tvtje1
ik vind dit zeker een goed album MAAR toen ik ze live zag was het in begin feest maar erna begon het wat te vervelen omdat de liedjes op elkaar leken.

ik heb ze eerst live gezien en dan de cd beluistert : ik vind dat de cd meer variatie brengt of lag het gewoon aan het concert dat ik hoorde

avatar van beaster1256
waar meesterwerk en els is hot als volcano , ik ben ook zo'n dylan , neil young , bowie , genesis , yes , tom waits , lou reed , van morisson en radiohead fan maar ben verslingerd aan dit groepje , laat die els maar los als een jong veulen in de wei

Tja. Ik schaam me er deels voor, maar ik heb deze cd echt een jaar lang fanatiek gedraaid. Mijn favorieten "Maquillage" en "Maladie d'un fou". Die krijstrack is inderdaad wel wat minder.
Typisch geval van fout maar goud. En ach, wat is goede smaak eigenlijk meer dan elitair gelul?

Ik heb me trouwens altijd 'verbaasd' over de gelijkenis tussen het nummer Assez en het gratis computerspelletje Speedy Eggbert.
Gevalletje van diefstal?

avatar van tvtje1
weet er iemand waar het liedje "stupid femme" op staat

Buitengewoon leuk, leuke synts, prettige stem en catchy nummertjes, dit alles levert een welverdiende 4,0* op.

Father McKenzie
beaster1256 schreef:

Ik ben blij dat nog ouwe ballen zoals ik, tevens liefhebbers van "ernstige muziek" of klassieke rock toch van dit lekker dansproject van Els & Danny kunnen genieten!
Ik blijf dit lekker foute plaatje regelmatig met alle plezier draaien, verstand op nul en je er gewoon op uitleven, zeg maar!

Poppekontje
Net binnen. Eens kijken of het bevalt.

Een van de weinige albums waar ik egt vrolijk van wordt! Live ook heel cool!

beaster1256 schreef:

Dan ren ik wel achter der aan

avatar van Raggie
heerlijk fout allemaal, vooral live!

avatar van lovegun
Touch Pas is echt heerlijk! hoogtepuntje van heel het album
Eindelijk simpele Franse muziek dat ik mee kan zingen

Ruim voldoende 3*

Deze band moet je een keer live zien. Doet zijn naam eer aan. Wat een feest!

avatar van DjFrankie
Aanstekelijke electropopwave, tenminste voor mij werkt dit wel.

avatar van adri1982
Ik heb dit duo en dit album leren kennen door mijn oudere broer. Hij had het album 'Nuit blanche' en nam het voor mij destijds (in 2003) over op een cassette-bandje. Ik ben zelfs een dag voordat ik ging verhuizen naar een gezinsvervangend tehuis, ergens in november 2003 naar een concert van dit electropop-duo geweest. Live waren ze heel erg goed.

Dit album staat bijna in zijn geheel vol met goede nummers. Vooral 'Touche pas', 'Assez' en 'Noir desir' klinken heel erg mooi.