Hubert Kah - The Very Best Of (2014)

1 stem

Duitsland
Pop / Electronic
Label: Soundcolours

1. Rosemarie (3:48)
  2. Sternenhimmel (3:05)
  3. Einmal Nur mit Erika… (Dieser Welt Entfliehn) (3:08)
  4. Engel 07 (3:43)
  5. Wenn der Mond die Sonne Berührt (3:28)
  6. Goldene Zeiten (3:58)
  7. Solo Tu (3:38)
  8. Limousine (3:41)
  9. Something I Should Know (3:29)
  10. Love Is So Sensible (3:47)
  11. Military Drums (3:38)
  12. Welcome, Machine Gun (3:38)
  13. So Many People (4:37)
  14. It's Me, Cathy (Follow My Heart) (4:16)
  15. Midnight Sun (4:24)
  16. C'est la Vie (3:38)
  17. Sailing (Away from Me) (3:49)
  18. Love Chain (…Maria) (3:43)
avatar van BlauweVla
Dit is een mooi overzicht van de singles van Hubert Kah die in de periode 1982 t/m 1998 zijn uitgebracht. Begonnen als iets wat bizarre NDW (Neue Deutsche Welle) band (tracks 1 t/m 3), doorgegaan tot een echte jaren 80 hit machine met behulp van producer Michael (Enigma) Cretu ( tracks 4 t/m 15) en eindigen met Hubert Kah als soloartiest (op de laatste 3 tracks). Hierbij is gelijk een stuk levensverhaal verteld van zanger/componist Hubert Kemmler. Het melige, naar een soort frivole kleinkunst neigende begin. Daarna de serieuzere aanpak, tot aan de depressie die de heer Kemmler voor de eerste keer trof. Zo zijn de laatste drie tracks een wereld van verschil met de eerste drie. Maar goed geproduceerd is het ten alle tijden, zelfs voordat meester producer Cretu ermee aan de gang ging. Deze compilatie betekent: van basic naar complex. Van vrolijk naar ernstig. Van ruimtelijk naar bombastisch. Als je het zo achter elkaar luistert groei je in ruim een uur mee met de loopbaan van Hubert Kah.