Left Lane Cruiser - Dirty Spliff Blues (2015)

Blues / Rock

7. Cutting Trees
  8. All Damn Day
  9. Skateboard Blues
  10. She Don't Care
Godver, deze is goed. Doet denken aan Jon Spencer Blues Explosion op zn rauwst, Fat Possum platen (Kimbrough) en een dosis punk. Zo uit de vuilnisbak, maar uiterst groovend ingespeeld.

Hendrik68
Ja, je hoeft je niet af te vragen of de heren inmiddels een beetje rustiger zijn geworden. Ook nu gaan ze als een bulldozer door de North Mississippi Country Hill Blues en ze gooien er een vette garagerock saus over heen. Pas na de laatste toon keert de rust terug. Voor de een geweldig, voor de ander wellicht net iets te veel. Ik vind het uitstekend en vooral eens een keer wat anders. Slingshot is hun beste, maar deze is ook weer dik voor elkaar.

avatar van jurado
Hendrik68 schreef:
deze is ook weer dik voor elkaar.

Wow, bedankt voor de tip! Klinkt tot nu toe errug lekkah!

Nou Nou, Hendrik. Durf je dat wel zo stellig te beweren? Persoonlijk vind ik dit (ietsje hoor) beter dan Slingshot en minder dan Left Lane Cruiser - Bring Yo' Ass to the Table (2008), maar zoals ik eerder al eens zei, door accentverchuivingen klinkt het vaak toch weer net ietsje anders.

Ze komen in november trouwens in Utrecht: » LEFT LANE CRUISER (USA – Alive) - dbstudio.nl

Hendrik68
De verschillen in kwaliteit zijn niet heel groot. Het is ook een kwestie van smaak. Slingshot was gewoon wat beheerster en iets meer pure NMH country blues. Dat is mijn favoriete bluesgenre. Op dit nieuwe album is er ook genoeg blues, maar de garagerock domineert grotendeels. Er hadden een paar meer nummers als Elephant Stomp op moeten staan. Her en der even de voet van het gaspedaal af. Als jij over de snelweg naar de Riviera scheurt moet je af en toe ook even rusten. Dat maakt de reis alleen maar plezieriger.