Gasoline - A Journey Into Abstract Hip-Hop (2002)

Frankrijk
Label: La Fondation

1. Introduction of a Jedi (2:32)
  2. The Hardest (4:01)
  3. Geisya (5:00)
  4. Diesel Ride (3:48)
  5. El Rasla (3:22)
  6. 48 Heures (2:44)
  7. Dragun'z Invasion [One Shot Take Live] (4:04)
  8. Same People (3:57)
  9. Chicago's Nites (4:30)
  10. Downtown Beirut (5:08)
  11. Neighbours in My Room (6:04)
  12. We Don't Play (4:02)
  13. Ya All Ear? (2:20)
  14. On the Run (5:15)
  15. Shadows (3:20)
  16. Da Truth (5:06)
  17. All Tek (4:30)
avatar van Bakema NL
Ik heb vrijwel niks met hiphop na de jaren '80....maar dit is een juweeltje uit Frankrijk!

avatar van Kos
Kos
Fijn instrumentaal plaatje. Alleen Geisya vind ik echt nauwelijks te harden, maar verder gewoon heerlijke muziek met hier en daar een uitschieter.
Zal t wat vaker luisteren, misschien valt waardering dan hoger uit.

avatar van Silky & Smooth
Lekker album dat bij vlagen echt goed is. Soms wordt de instrumentale rap wat eentonig en dan mis ik rap. Alleen de rappende dame mag van mij wel stil blijven...

avatar van Harderwiek
Fijn plaatje met heerlijke sfeer, maar wel met z'n pieken en dalen. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van tracks als The Hardest (wat een heerlijke binnenkomer) en Downtown Beirut. Daar tegenover zijn er wat mindere nummers, waarbij sommige zelfs wat vervelend werden halverwege het nummer (Geisya, Dragun'z Invasion). Maar over het geheel een degelijk album waar ik stiekem wat meer van verwacht had door de culturele mix. 3.5*

avatar van MAS
MAS
Prima album. Op sommige nummers wordt er echt een vette sfeer neergezet, bijvoorbeeld op Downtown Beirut. Wel had er voor mij iets meer mogen gerapt op deze plaat. Ik kan die nummers met Franse rap wel waarderen.

avatar van Osiris Apis
N.a.v. het Hiphop album van de week dit album gecheckt.
Fijn album met fijne instrumentale beats met een soms Oosters sfeertje. Soms meer puur hiphop, enkele keer meer downtempo. Album doet het goed voor op de achtergrond.
Doet mij denken aan DJ Cam. Omdat die ook Frans is en dit soort beats maakte in die tijd.
Soms zakt het album wat in of zijn de nummers inwisselbaar doordat het bijna alleen instrumentals zijn. Een track heeft niet veel lagen of afwisseling.
De Franse rap nummers hoeven juist van mij weer niet. Niet mijn ding.

Net aan 3.5*