Elina Duni Quartet - Dallëndyshe (2015)

Albani├ź
Jazz / Pop
Label: ECM

1. Fëllënza (6:04)
  2. Sytë (5:09)
  3. Ylberin (5:05)
  4. Unë Në Kodër, Ti Në Kodër (6:13)
  5. Kur Të Pashë (4:49)
  6. Delja Rude (5:20)
  7. Unë Do Të Vete (4:59)
  8. Taksirat (3:28)
  9. Nënë Moj (4:14)
  10. Bukuroshe (4:16)
  11. Ti Ri Ti Ti Klarinatë (2:50)
  12. Dallëndyshe (2:47)
avatar van Broem
Elina Dubi is van Albanese afkomst en opgegroeid in Zwitserland. Op dit album vertolkt ze met haar liedjes op zeer smaakvolle en ingetogen wijze de strijd die in haar vaderland en omliggende regio plaatsvindt. Grotendeels onverstaanbaar (voor mij althans) maar de rust die haar stem heeft ondersteund door mooi werk van een kwartet op ECM niveau maakt dit album erg bijzonder. Kan altijd ontzettend genieten van dit soort wereldmuziek. Erg apart.

avatar van Broem
Correctie ingediend omdat de songtitels niet kloppen (of het moet gaan om de Engelse vertaling van de Albanese titels - lijkt me stug) Prachtig album wat een 0,5* erbij krijgt. Aanrader voor liefhebbers van wereldmuziek (of zoiets)

avatar van Soledad
Soledad (moderator)
Niet zo mooi als Mätane Malit maar evengoed: prachtige muziek!