Kung Fury (2015)

Label: Universal

1. Mitch Murder - Kung Fury (3:11)
  2. David Hasselhoff - True Survivor (3:41)
  3. Lost Years - West Side Lane (3:50)
  4. Betamaxx - Redlining 6th (2:57)
  5. Mitch Murder - Face Puncher (1:27)
  6. Mitch Murder - The Final Stretch (5:08)
  7. Highway Superstar - Careful Shouting (3:30)
  8. Mitch Murder - Enter the Fury (3:57)
  9. Mitch Murder - Power Move (3:05)
  10. Lost Years - Phoenix Rising (5:26)
  11. Mitch Murder - From the Future (3:54)
  12. Christoffer Ling - Barbarianna (1:46)
  13. Lost Years - Nuclear (5:20)
avatar van Metalhead99
De soundtrack duurt langer dan deze film.
"Kung Fury" is een door een Kickstarter campagne gefinancierde film. Een initiatief van een jonge Zweedse regisseur die David Sandberg heet. De film zelf duurt net aan 31 minuten en is een korte, over-the-top ode aan de actiefilms/superheldenfilms uit de jaren '80.
Persoonlijk ben ik wel liefhebber van foute cinema en heb ik dan ook me prima met die film vermaakt.
Maar nu de soundtrack. De titeltrack werd ingezongen door David Hasselhoff en er is zelfs een video bij gemaakt. Nog een best catchy klinkende "power pop" (zoals ik het maar noem) track.
Verder bestaan de tracks van Mitch Murder veelal uit synths met een drum computer. Dit is natuurlijk ook weer een ode, maar zijn tracks willen wel wat repetitief worden als je het gehele album beluisterd.
"Careful Shouting" van Highway Superstar vind ik het hoogtepunt van het album. Een lekker zwoele sax, aangevuld met wat keyboards en achtergrondpercussie. Een mooi en nog best sfeervol nummer.
De tracks van Lost Years en Betamaxx zijn ook veelal synths, waardoor dat repetitieve zich ook weer behoorlijk aandringt. Verder hebben we nog een korte, erg 80's hard rock/heavy metal klinkend nummer van ene Christopher Ling. Een hoog uithalende stem gecombineerd met een scheurende gitaar.
Al met al een geinige ode aan de jaren '80 flicks, maar de soundtrack zonder de film zelf duurt me wat te lang en is net niet interessant genoeg om de aandacht er lang bij te houden.
Wat dat betreft kan ik de film zelf meer aanraden.

avatar van Djarune
Het werk van Mitch Murder (synthwave) kan me erg bekoren. Er komt trouwens een vervolg op de film met oa Arnold Schwarzenegger en Michael Fassbender. I kid you not! Weer zeer benieuwd naar de soundtrack