Emancipator - Live in Athens (2015)

Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. When I Go (5:31)
  2. Soon It Will Be Cold Enough to Build Fires (3:23)
  3. Lionheart (4:16)
  4. Valhalla (5:05)
  5. Dusk to Dawn (5:22)
  6. Merlion (3:53)
  7. Smoke Signals (3:49)
  8. Elephant Survival (6:33)
  9. Diamonds (3:52)
  14. Old Devil (5:47)
  15. Minor Cause (5:36)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Uitstekende release van Emancipator. Te downloaden via zijn site voor een zelf te bepalen bedrag.

avatar van Justinx
Prachtig inderdaad. De nummers komen zo goed uit de verf met live-instrumenten. Elektronische beats zijn vervangen door een drumstel, dat toch wel de rode draad door de set vormt. Ik kende voorheen alleen nummers van de laatste plaat, maar When I Go is toch wel echt het mooiste wat ik van Emancipator gehoord heb!

avatar van Silky & Smooth
Fijn plaatje. Mooie live compilatie van zijn beste nummers die, ondanks dat ze van verschillende albums komen, samen toch een sfeervol geheel vormen.

tuktak
Wat is dit live album een positieve verrassing! Gooi die gezapige laatste 2 studioalbums in de vuilnisbak en zet dit album op. Door met name de drummer bezitten de nummers opeens die punch die ik zo mis op de reguliere albums. Dit wil ik wel eens live in Tivoli zien!

avatar van Kos
Kos
Georgia Theatre??

-edit- ow Athens, Georgia.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
tuktak schreef:

Tivoli doen ze niet aan bij hun EU tour, maar op 21 februari 2016 staan ze in Patronaat en drie dagen later in Paard van Troje.

Dit is een uitstekende live-registratie, dus ik ga sowieso één van de twee bezoeken.

avatar van Justinx
panjoe schreef:

Maar let wel: die concerten zijn zonder het ensemble. En het is juist het ensemble dat kleur geeft op deze live-registratie.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Oei. Dat is wel een belangrijke kanttekening, ja..