The Black Keys - Chulahoma (2006)

Alternatieve titel: The Songs of Junior Kimbrough

Label: Fat Possum

1. Keep Your Hands Off Her (3:06)
  2. Have Mercy on Me (4:42)
  3. Work Me (4:16)
  4. Meet Me in the City (3:38)
  5. Nobody But You (5:21)
  6. My Mind Is Ramblin' (6:45)
  7. Junior's Widow (0:32)
J Casablancas
Zes hele fijne nummers, iets rustiger, wat meer blues georiënteerd dan hun voorgaande werk, Blijft een geweldige duo, Dan Auerbach en Patrick Carney, 4*.

avatar van dilluhn
ik sluit me helemaal bij je aan

avatar van misja82
Geweldige ode aan blueslegende Junior Kimbrough van de heren Auerbach en Carney.
Een klein half uurtje de sfeer proeven van hoe de blues gespeeld moet worden, en dan hoeven het dus niet perse oude mannetjes te zijn op de veranda met een gitaar in het klamme zuiden van de VS.

avatar van scabiosa
vette plaat
vette sound!

haveman
Moet hier wellicht nog wat aan wennen. Of het is gewoon niet mijn ding natuurlijk. Vooralsnog kan ik de laatste twee albums van de heren beter waarderen dan deze EP. Hou toch van wat meer uptempo.

avatar van De Daniël
Wat een geweldige EP dit. Heb hem nu zo'n vijf keer achter elkaar geluisterd en het blijft maar groeien.

avatar van De Daniël
Meet Me In The City

avatar van Hendrik68
Uitstekend initiatief van de heren van de Black Keys om juist Junior Kimbrough te eren met een coveralbum. Nu eens niet Muddy Waters of Robert Johnson, maar deze relatief onbekende held uit Noord Mississippi. Het is een buitengewoon aardig coveralbum geworden. Meer rock georienteerd dan Kimbrough zelf. Dat is ook de reden dat het niet overal even goed uit de verf komt. De hypnotiserende kracht die Kimbrough in zijn muziek had ontbreekt bij de Black Keys grotendeels. Ze hebben er heel slim geen al te lang album van gemaakt, waardoor verveling geen kans krijgt. Er gaat echter niets boven Kimbrough zelf.

avatar van spinout
Kimbrough valt uiteraard te prefereren. The Black Keys weten zich deze blues stijl niet eigen te maken. Als ik dit album niet vergelijk met Kimbrough, is ie wel te genieten.