Martika - Martika's Kitchen (1991)

Label: Columbia

1. Martika's Kitchen (5:09)
  2. Spirit (4:38)
  3. Love...Thy Will Be Done (5:02)
  4. A Magical Place (4:41)
  5. Coloured Kisses (4:37)
  6. Safe in the Arms of Love (5:09)
  7. Pride & Prejudice (5:12)
  8. Take Me to Forever (4:35)
  9. Temptation (4:46)
  10. Don't Say U Love Me (4:24)
  11. Broken Heart (4:33)
  12. Mi Tierra (4:37)
avatar van lennon
1,0
Als album is dit totaal mij ding niet, en alleen maar interessant door de bijdragen van Prince.

Love thy will be done is echt een juweeltje, de overige 3 tracks van Prince zijn hand (Martika's kitchen, spirit en don't say you love me) doen me een stuk minder.

Ik ken Martika dooe love thy will be done geschreven door Prince wat prachtig is. De rest nog niet gehoord... Heeft Eminem niet ook een nummer van haar gesampeld?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Thibaut V schreef:
Heeft Eminem niet ook een nummer van haar gesampeld?

Ja, Toy Soldiers van het andere album.

avatar van Funky Bookie
De eerste 3 nummers (niet toevallig van Prince) zijn heel aardig.
Daarna zakt het album naar een bedenkelijk niveau.

avatar van meneer
Ik hou het bij dit stukje alleen even bij het lied ‘Love.. Thy Will Be Done’.

De tekst is in feite een gebed (of beter gezegd een Hooglied) wat rechtstreeks een verering is aan ‘De Liefde’. Een soort confessie en overgave aan diezelfde Liefde. Een prachtig couplet hierin is:

Oh Love... Thy will be done
Since I have found U, my life has just begun
And I see all of Your creations as one perfect complex
No one less beautiful or more special than the next
We are all blessed and so wise to accept
Thy will, Love, be done

Vertaald als:

Oh Liefde ... Uw wil geschiede
Sinds ik U heb gevonden, is mijn leven net begonnen
En ik zie al uw creaties als één perfect complex
Niemand minder mooi of specialer dan de volgende
We zijn allemaal gezegend en zo wijs om te accepteren
Uw wil, liefde, wordt gedaan

De muzikale begeleiding, waar mede stevig gebruik wordt gemaakt van een grondtoon in de bas, is ook een repeterend gegeven, een echte chant waarbij de eenvoud van de zang uitgebouwd wordt naar een complexiteit in de meerstemmige zang.

Zeer sterk nummer wat ik vaak beluister als een onderwijsjaar weer gaat beginnen. Prince was, hier in combinatie met Martika, soms geniaal ! ‘Love.. Thy Will Be Done’ in zijn totaliteit is echt een wonderschoon lied.