Nate Ruess - Grand Romantic (2015)

Label: WEA

1. Grand Romantic (Intro) (0:42)
  2. AhHa (4:23)
  3. Nothing Without Love (3:56)
  4. Take It Back (4:23)
  5. You Light My Fire (3:13)
  6. What This World Is Coming To (4:02)

met Beck

7. Great Big Storm (4:00)
  8. Moment (4:12)
  9. It Only Gets Much Worse (4:17)
  10. Grand Romantic (3:36)
  11. Harsh Light (4:50)
  12. Brightside (4:34)
  13. Nothing Without Love [Acoustic] * (2:38)
avatar van Nielsvv
Na redelijk enthousiast te zijn over dit album, ben ik naar zijn show geweest in Tivoli. Het album was toen nog niet uit en ik was voorbereid om mezelf te laten verassen. De nummers waren emotioneel beladen en ik voelde ieder woord wat Nate zong. Dit is voor mij bijzonder, niet vaak raakt een nummer mij zo. Hier bedoel ik het nummer Grand Romantic mee. Het nummer was fantastisch live.

Dit album heeft mij verrast. Het kwam uit een onverwachte hoek, sommige nummers zijn minder en andere weer beter. De bekende singles 'Nothing Without Love', 'Great Big Storm' & 'AHha' zijn hoogtepunten op dit album. Verder zijn het mooie, kleine betekenisvolle nummers.

Dit album is zeker een vier waard. Het album is gevarieerd genoeg om meerdere mensen aan te laten spreken. Ik ben benieuwd hoever Nate Ruess het solo gaat redden.