Erik Mesie - Erik Mesie (1986)

Label: CNR

1. Swingking (4:12)
  2. Altijd bij Je Zijn (3:53)
  3. Kom Ik Nog in Jou Dromen Voor? (4:20)
  4. Miljoenen Andere Sterren (4:57)
  5. Zonder Jou (3:58)
  6. 1000 Vragen (2:17)
  7. Maanlicht (4:46)
  8. De Laatste Ruzie (3:38)
  9. Als Je Lacht (3:49)
  10. Ik Tel de Dagen (3:37)
  11. Oude Kranten (3:27)
  12. Liefde (3:32)
Nieuwstad
Na het uiteenvallen van Toontje Lager probeerde Mesie een doorstart te maken als solo artiest. Dit lukte hem slechts ten dele. Aan de kwaliteit van dit debuut ligt het in ieder geval niet. Stuk voor stuk sterke songs. 4*

Favorieten: Ik Tel De Dagen, 1000 Vragen, Altijd Bij Je Zijn

avatar van kaztor
Zonder Jou is een leuk nummer. Wel weer totaal anders dan Toontje Lager, trouwens.

Nieuwstad
Totaal anders wil ik het niet noemen, tis wel wat serieuzer van toon allemaal.

Zonder Jou heb ik ook wel eens in een Duitse versie gehoord. Heeft Erik Mesie onze oosterburen gecoverd, of is het precies andersom?

avatar van Edwynn
Het is oorsrponkelijk van Münchener Freiheit. Uit hetzelfde jaar als ik me niet vergis.

Aha, weer wat geleerd! Dank u!

Niet echt bekend bij het grote publiek aangezien er maar 6 stemmen zijn. Dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit van deze plaat, de nummers zijn zowel tekstueel als muzikaal goed. Ik vind de afsluiter Liefde erg mooi! *4.0

avatar van vigil
Edwynn schreef:

Ohne Dich heet de oorspronkelijke versie van (Münchener) Freiheit. uitgebracht in 1985. Ze hebben er ook nog een Engelse versie van gemaakt nadat ze flink waren doorgebroken onder de titel Every Time. Die verscheen op dit album: Freiheit - Romancing in the Dark (1987) (u weet wel van Play it Cool)

avatar van spoiler
Dit was niet best na Toontje Lager

avatar van Faalhaas
spoiler schreef:
Dit was niet best na Toontje Lager

Want?

avatar van adri1982
vigil schreef:

Dat origineel Ohne Dich (Schlaf Ich Heut Nacht Nicht Ein) was in Duitsland Munchener Freiheit's grootste hit. Nr. 2-positie in de Duitse hitlijst, en in Zwitserland en Oostenrijk zelfs nummer 1.

avatar van lennon
Ook verschenen in de serie Prijsbreker. Andere hoes, oogt erg goedkoop en als een compilatie.
Is dus gewoon dit album.

Swinking en Zonder jou zijn de absolute prijsnummers. Helaas vind ik de rest niet heel erg vermakelijk. Mooie stem, maar hij had toch dat bandje en zijn liedjesschrijver hard nodig.