Brian Eno - Thursday Afternoon (1985)

Avant-Garde
Label: EG

1. Thursday Afternoon (1:00:56)
avatar van Starbuck
Mooi Ambient werkje van Brian Eno, wat was het ook alweer. De eerste CD die niet op LP te krijgen was, of zo iets. Maar wel mooi.

in mijn top 10 cds voor een "deserted island" fantastisch alternatief voor valium!

avatar van dj maus
Ik geloof niet dat ik ooit verder gekomen ben dan minuut 25 zonder in slaap te vallen. Tot dan is het in ieder geval wel mooi.

avatar van John Doe
Dan ga je toch niet (een laag cijfer) stemmen. Ik ga deze graag nog eens luisteren, goede dingen over gelezen.

avatar van dj maus
Een 2,5 is niet laag. Dat is precies in het midden, toch?

En mijn bericht was sowieso enigszins ironisch bedoeld.

avatar van beaster1256
1,0
heb dit nog op cd gehad en dacht dat dit een flauwe grap was van meneer eno , vooral na fantastische platen als ' warm jets ' en vooral ' another green world ' , maar hier gebeurt er niks , compleet niks !

avatar van Carebo
beaster1256 schreef:

Je kan dit toch niet vergelijken met "warm jets" en "another green world"?

Dit is totaal iets anders,.... ambient.

beaster1256 schreef:

je moet het volume ook wat meer openzetten om te horen wat hier allemaal gebeurt

avatar van ChrisX
beaster1256 schreef:

Je bedoelt dat je helemaal niks wist van die andere kant van Brian Eno? Van z''n ambient albums als Discreet Music, Music For Airports, Apollo ? Nog veel gekker, ik denk dat hij daar bekender / invloedrijker mee is geweest dan met de twee albums die jij noemt.

avatar van Stijn_Slayer
Dit album/soundtrack/compositie/uur/kunstwerk/hoe je het ook wil noemen doet me erg denken aan de opener van Ambient 1, alleen bij die compositie wordt er wel erg nadrukkelijk herhalend gemusiceerd. 'Thursday Afternoon' is meer continuerend van aard en dat vind ik prettiger om naar te luisteren. Het is alsof Eno zijn idee hier geperfectioneerd heeft.

Eén van Eno's beste ambient albums wat mij betreft.

avatar van Toon1

dj maus schreef:

Zonet de 25ste minuut gepasseerd, de slaap is nog niet in zicht.

Heerlijk album, al jaren een trouwe vriend. Toegegeven, je moet er voor te vinden zijn.
Maar indien je het kan smaken heeft dit album zoveel te bieden.
'Is dat niet altijd zo?' - hoor ik een stem opwerpen.
Ja kijk, daar heb je het al! Dat is nu net het hele punt van dit album. Een uurtje nergens moeilijk over doen. Heerlijk.

perfecte desert island plaat! geniaal