Israel Vibration - The Same Song (1978)

Jamaica
Reggae
Label: Top Ranking

1. Same Song (3:59)
  2. Weep & Mourn (3:19)
  3. Walk the Streets of Glory (4:36)
  4. Ball of Fire (4:05)
  5. I'll Go Through (4:01)
  6. Why Worry (4:19)
  7. Lift Up Your Conscience (4:01)
  8. Prophet Has Arise (3:17)
  9. Jah Time Has Come (3:26)
  10. Licks & Kicks (2:54)
  11. Crisis [Disco Mix] * (7:19)
  12. The Same Song [12" Version] * (7:00)
  13. Weep and Mourn [12" Version] * (6:05)
  14. Crisis [Dub] * (5:59)
een prachtige cd van een van de beste Harmonie groepen uit de jamaicaanse muziekhistorie.

met Ball of FIre als mijn absolute favoriet

is zelfs uitgeroepen tot beste reggaecd van vorige eeuw
mijn favoriet is licks and kicks
ook geinig als je track 8 luistert hoor je aan het begin een fade bij de drumintro

gwx
Inderdaad een SUPER album, verdient eigenlijk alleen maar een 5. "The Same Song" gaat echt nooit vervelen.

avatar van misja82
een van de beste reggaeplaten allertijden. leuk weetje over israel vibration is dat ze elkaar hebben leren kennen in een rehabilitation centre om van polio te genezen. op deze debuutplaat zijn ze nog met z'n drieen (tegenwoordig met z'n tweeen, op krukken en enkellange dreadlocks) en dat is te horen. elk nummer zit zo lekker in elkaar, de drie stemmen lopen in elkaar over, het is een grote golf van ritmes, geluidjes, stemmen. en natuurlijk typische reggae teksten, zoals op "why worry": I scratch I nuts and then I say, why worry? if I can pray.
mijn favoriet is toch "licks and kicks", door de eerste 30 seconden. kippenvel.
een dikke vijf stemmen uiteraard.

avatar van TheFunkyM
Ik ben door een vriend van mij hiermee in aanraking gekomen..
En het is echt de 100% chill muziek..:)
Ik ben niet van de reggea maar dit is een erg lekker plaatje. Met mijn favo track Licks and Kicks

Binnenkort komen ze trouwens in Nederland...
****

avatar van misja82
TheFunkyM schreef:
Binnenkort komen ze trouwens in Nederland...
****

weet je ook waar en wanneer?

Harald
Heel goede plaat van deze jamaicaanse rootsreggaeband, ze zijn ‘tight as dreadlocks’!

Op dit album doen Sly Dunbar (drums), Robbie Shakespeare (bass) en Augustus Pablo (vocals, keyboards) mee

Ze hebben dit jaar een optreden op 28 april in de Melkweg/Amsterdam.

avatar van TheFunkyM
klopt en ik ben er miss bij ^^

avatar van judgepaddy
Ook te koop in +Dub uitvoering.

avatar van Madjack71
Goh, ik was voorheen in de veronderstelling dat dit een soort best of album was van Israel Vibration....duh.
Juist door die herkenning van songs en het hoge meekerm gehalte dacht ik dat het nooit een normaal album uit hun oeuvre zou zijn.
Yeah right, dus niet.
Dat maakt van alle lof die ik al had voor dit pareltje er nog meer lof bij komt, dus loflof of zoiets.
Same song, Ball of Fire, I'll go through...er daar is tie weer Jah.
Why worry, ja inderdaad als je over misere zo kunt zingen, waarom je zorgen maken als je nog altijd aan je ballen kunt krabben.
Als Crosby, Stills and Nash jamaicanen waren, zouden ze vast Israel Vibration he..he..he..he..he..te...te..te..nnnnnn. Heerlijke samenzang.

Bluenote
Iedereen die minder geeft dan 5 sterren neem ik niet serieus.
Staat in mijn Reggae top 5 wat een super Cd!! Live trouwens nog steeds van een zeer hoog niveau!!

Mijn stem is de 20ste... ik denk dat dit album nu een mooi plaatsje in de toplijst van '78 krijgt

@Bluenote
Ik ken 'm pas sinds kort, en ik open niet zomaar met 5*. Word ik nu niet serieus genomen ?

OT: fantastische plaat die indruk maakt.

avatar van Curvanordx
Dikke vette oude Roots Reggae! Reggae zoals het bedoelt is. De dub van dit album had ik trouwens eerder in mijn bezit. Ook echt een aanrader.

De Dub vind ik een heel stuk minder. Ik laat het bij de basis met Walk the Streets of Glory en Ball of Fire als favorieten!

avatar van muziekhater
Oei, na alle lovende recenties hier moet ik zeggen dat dit album flink tegenviel! Ik denk niet dat ik dit vaak ga luisteren, slaapverwekkende reggae hoor. Komt wat mij betreft niet eens in de buurt van Burning Spear of Black Uhuru..

avatar van Metalhead99
We're all gonna sing the same song Jammer dat ik deze band zo laat ontdekt heb, want blijkbaar waren ze vorig jaar gewoon Europa aan het touren, maar ach, men kan nou eenmaal niet alles hebben. Wat ik van de plaat vind? Geweldig! Één van de beste reggae platen die ik de laatste tijd heb gehoord en over het algemeen gewoon één van de beste reggae platen die ik ken.

avatar van hiphopmaster
muziekhater schreef:

Zo dacht ik er ook precies over. Even wegleggen en dan over een paar weken weer eens opzetten. Dan pas merk je dat je de muziek van Israel Vibration hebt gemist. Reggae van de bovenste plank! Ik denk zelfs dat ik hem binnenkort ga verhogen naar 4,5*.

avatar van Murdoc023
Dit is natuurlijk een geweldige klassieker.
Ball of fire

avatar van LucM
Op Bob Marley & The Wailers na vind ik Israel Vibration het beste wat Jamaica op muzikaal vlak heeft geleverd. Pure reggae met aanstekelijke ritmes, drums en baslijnen en daarnaast ook de prachtige stemmen en koortjes ven dit trio. Op een grijze en regenachtige winterdag als vandaag moet je zulke muziek draaien!

avatar van frolunda
Erg fijne cd,zeker als er zoals bij mijn versie ook nog wat dub uitvoeringen bijzitten.