Max Richter - The Leftovers - Season One (2015)

Score
Label: Silva Screen

1. The Leftovers (Main Title Theme) (1:35)
  2. The Departure (1:15)
  3. Afterimage 1 (1:31)
  4. De Profundis (5:05)
  5. Only Questions (1:17)
  6. Dona Nobis Pacem 1 (3:48)
  7. Afterimage 2 (1:09)
  8. Departure (Reflection) (1:54)
  9. Dona Nobis Pacem 2 (3:20)
  10. Family Circles (1:01)
  11. A Blessing (2:32)
  12. She Remembers (3:49)
  13. Departure (Lullaby) (1:57)
  14. Illuminations / Clouds (1:32)
  15. Afterimage 3 (3:05)
  16. Departure (Home) (1:54)
avatar van thomzi50
Prachtige soundtrack, die door de vele korte composities meer tempo - en meer emoties - heeft dan veel van Richters andere werk. Ik denk daardoor goed dat het geen uur duurt, het blijft kort en kernachtig; dat werkt heel goed, zeker de meer ingetogen en tedere momenten vind ik subliem.

avatar van esteban
Ik vond de opvolgers trouwens zeker evenwaardig, zo mogelijk nog beter bij momenten. Hoe het enerzijds dezelfde thema's zijn, maar per seizoen toch een iets andere sound (bv Country-invloeden) kreeg ... Straf. Eén van de beste serie-soundtracks aller tijden, althans wat mij betreft.

avatar van thomzi50
Die staan (nog) niet op deze site toch, esteban?

avatar van esteban
Neen, inderdaad, ik zie het nu ook pas.

avatar van Simon Smith
Die andere albums van deze serie zijn helaas alleen digitaal uitgebracht.