Sandy Denny and the Strawbs - All Our Own Work (1973)

Alternatieve titel: Sandy Denny and the Strawbs

Folk / Rock
Label: Hallmark

1. On My Way (3:03)
  2. Who Knows Where the Time Goes (4:04)
  3. Tell Me What You See in Me (3:38)
  4. Always on My Mind (1:51)
  5. Stay Awhile (2:24)
  6. Wild Strawberries (1:32)
  7. All I Need Is You (2:19)
  8. How Everyone But Sam Was Hypocrite (2:43)
  9. Sail Away to the Sea (3:22)
  10. Sweetling (2:34)
  11. Nothing Else Will Do (2:13)
  12. And You Need Me (3:13)
  13. Poor Jimmy Wilson * (2:34)
  14. I've Been My Own Worst Friend * (2:41)
  15. Two Weeks Last Summer * (2:06)
avatar van Jaep
Hmm, eerste bericht hier, terwijl dit toch een van de eerste opnames is van wijlen Sandy Denny. Weliswaar in 1973 uitgebracht, maar opgenomen in 1967 in Denemarken (en niet 1968 zoals op sommige versies wordt vermeld). Aldaar om wazige redenen niet uitgebracht, op een plank beland, en pas later toen mevrouw Denny succes had gehad met Fairport Convention en Fotheringay uitgebracht in het Verenigd Koninkrijk. Ik was zo gelukkig om tijdens een reisje naar Manchester een prima tweedehands exemplaar te vinden.

Zoals de titel doet vermoeden allemaal zelfgeschreven werk op deze plaat, vooral van Dave Cousins, met een paar bijdragen van Tony Hooper en één van Sandy Denny; een sobere versie van het welbekende 'Who Knows Where the Time Goes' dat later ook door Fairport en vele anderen zou worden opgenomen.

Voor liefhebbers van Fairport Convention of Sandy Denny solo is deze plaat zeker aan te raden. Het materiaal is niet zo sterk als op latere albums, maar wat wil je van een groepje jongelui aan het begin van hun carrière. De zang van Denny en met name het gitaarspel van Cousins en Hooper is van uitstekende kwaliteit. Sommige nummers zijn iets minder spannend, maar nummers als Always on My Mind, Stay Awhile, Sail Away to the Sea en Sweetling zijn van erg hoog niveau.

avatar van heartofsoul
Met dit album begon voor mij mijn verzameling van Strawbs- en Sandy Denny-elpees, en het was ook het begin van mijn belangstelling voor folk. Tijdens een fietstocht op de Veluwe, eind jaren 70, vond ik, moe en bezweet, en toe aan een rustpauze en een drankje, een exemplaar in een platenbak in Harderwijk. Op het budget-label Hallmark. Nog steeds een favoriet album, al draai ik het nooit meer sinds ik in 2010 de cd All Our Own Work kocht.