Halshug - Dödskontrol (2013)

1 stem

2. Skyd Eller Dø (2:27)
  3. Dödskontrol (2:50)
  4. Slå Ihjel (2:02)
avatar van wizard
De inhoud van deze EP klopt aardig met de naam van het label. Ik zag Halshug deze zomer op Copenhell, en vond hun keiharde hardcore daar erg overtuigend. In vergelijking met dat optreden viel Dödskontrol een beetje tegen. Met name de geschreeuwde zang werkt veel beter live dan op een opname. De teksten zijn volgens mij in het Engels en Deens, maar dat is een beetje een gok aangezien ze nogal lastig te horen zijn.
Dat neemt niet weg dat dit een heel aardig plaatje is op z'n tijd. Tien minuten speelduur is dan ook wel weer voldoende voor mij.

Vanaf de band's bandcamp is Dödskontrol gratis te downloaden. Stem: ergens tussen 3 en 3,5* in.