Oh No Oh My - Oh No! Oh My! (2006)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Skip the Foreplay (3:49)
  2. Walk in the Park (2:22)
  3. I Have No Sister (3:03)
  4. Reeks and Seeks (1:51)
  5. Lisa, Make Love! (It's Okay!) (3:18)
  6. On the Town (2:19)
  7. I Love You All the Time (2:18)
  8. Jane Is Fat (3:49)
  9. Farewell to All My Friends (3:50)
  10. The Backseat (4:36)
  11. Women Are Born in Love (2:32)
avatar van EmDee
Geweldige hoes!

Yak
Ohja, ik moest nog even de loftrompet afsteken over deze SCHIT-terende plaat die van de week op de mat viel. Eigenlijk kende ik 'm al langer want één nummer uitgezonderd is deze 'echte' release precies gelijk aan hun laatste cd-r demo. Ik kan echt zo ontiegelijk genieten van dit speelse, vrolijke, kolderieke album. I Have No Sister was al min of meer mijn nummer van het jaar, maar de aanstekelijkheid van dat nummer werkt dus ook een album lang. Wat heet: dat werkt met gemák een album lang. Nog sterker: dan wil je meerrrr!!

Maar gelukkig heb ik ook nog de eerste Jolly Rogers demo-cd met nog eens wat leuke Oh No! Oh My! nummers.

4,5*, maar dit wordt een bijna onvermijdelijke 5* na nog een paar draaibeurten.

Nu 4 nummers gehoord van dit album en dat klonk erg aanstekelijk. Daarbij opgeteld dat Yak mij wel vaker weet te verrassen met aanstekelijke albums denk ik dat dit een cd is die de verzameling van aERo maar eens heel snel moet gaan verrijken

Wacht er niet te lang mee aERo, want je wilt niks missen, echt een hele leuk afwisselende plaat. Vooral dankzij de elektronische beats die zo nu en dan voorbij komen.

commodore64 schreef:

Alleen moeilijk te verkrijgen merk ik al wel.

Yak
Valt wel mee, toch? Ik had 'm een paar dagen na bestelling al binnen.

Yak
Gewoon op hun website dan: ohnoohmy.com.

Op het lange lijstje met gewenste cd's dan maar

Inderdaad een leuke en afwisselende plaat die wel in mijn straatje past.
Misschien iets te veel van dit soort bandjes gehoord om er steil van achterover te slaan, maar desondanks zeer genietbaar en zeer zeker niet overbodig of vervelend.
Een prima aanvulling op al het bestaande.....

EmDee schreef:
Geweldige hoes!

En daar sluit ik me bij aan!
Opzich wil ik dit album wel eens gaan beluisteren, maar kan iemand mij misschien vertellen of het ergens op lijkt?
Dan kan ik eventueel een richtlijn trekken...

aERodynamIC schreef:
Inderdaad een leuke en afwisselende plaat die wel in mijn straatje past.
Een prima aanvulling op al het bestaande.....

Leuk

avatar van otherfool
soeperman87 schreef:

Belle & Sebastian misschien? Eels? Lieve op het eerste gehoor vrolijke liedjes, maar met een twist. Favorietjes zijn voorlopig A Walk in the Park en het prachtige Lisa. Lijkt ideaal om met het mooie weer op de oordopjes te zetten en door stad en lande te trekken... Eindoordeel volgt later!

avatar van LittleBox
'Nice day for a drive-by shooting" en "Skip the foreplay, baby is on its way". Briljant.

avatar van otherfool
Prachtige hoes!

Mja, er staan echt schitterende songs op deze plaat van ON!OM! (dan denk ik vooral aan Walk in the Park, I Have no Sister en vooral het uberlieve Lisa), maar ook wel een paar fillertjes (en het duurt toch al zo kort). Wel grappig dat ze met I Love You All The Time en Women Are Born In Love muzikaal een beetje experimenteren. Een bandje om in de gaten te houden, voor deze plaat geef ik 3 sterretjes.

avatar van davido1986
Zet net dit album op na mn tentamen, en het weet me zowaar een btje op te vrolijken. Leuk plaatje, maar niks nieuws onder de zon. Aantal leuke liedjes, Lisa, Make Love is zelfs erg leuk. 3*

avatar van likeahurricane
Vrolijk plaatje, luister maar naar Walk in the park live in Utrecht.