Anathallo - Floating World (2006)

Label: Artist Friendship

1. Ame (0:49)
  2. Genessaret (Going Out Over 30,000 Fathoms of Water) (5:32)
  3. Hoodwink (5:48)
  4. By Number (5:08)
  5. Dokkoise House (6:01)
  6. Hanasakajijii (Four: A Great Wind, More Ash) (4:44)
  7. Hanasakajijii (One: The Angry Neighbor) (3:11)
  8. Inn (Howling) (1:20)
  9. Hanasakajijii (Two: Floating World) (4:57)
  10. The Bruised Reed (6:05)
  11. Yuki! Yuki! Yuki! (1:14)
  12. Hanasakajijii (Three: The Man Who Made Dead Trees Bloom) (4:26)
  13. Cuckoo Spitting Blood (3:05)
  14. Kasa No Hone (The Umbrella's Bones) (2:07)
avatar van Justinx
Dit lijkt me een heel aangenaam plaatje. Ik vond onlangs het nummer Hanasakajijii (Four: A Great Wind, More Ash) en ik was aangenaam (lees: heeel erg) verrast door deze Amerikaanse groep uit Illinoise. Het nummer klinkt erg herkenbaar - maar waarvan ik dit liedje/melodietje ken daar kan ik tot op heden mijn vinger niet op leggen. Iemand een idee? Het ligt op het randje van mijn tong. Hoe dan ook ben ik ook op zoek gegaan naar meer materiaal van de band en toen kwam ik uit bij nog een ander lekker nummer By Number, een van de weinige nummers met een vrij normale titel. Ook dit nummer is alles behalve normaal te noemen. Het komt in de buurt van vrolijke pop met belletjes en 'extraatjes' maar precies kan ik dit niet beschrijven. Deze band heeft veel weg van Architecture In Helsinki en dat soort bands, maar iets volwassener. Erg aangenaam om naar te luisteren en is echt een tip van mij om dit eens op te gaan zoeken. Overigens moet ik dat zelf ook nog doen. Zodra ik wat meer nummers heb verschaard kan ik mijn beoordeling geven. Die zal denk ik tussen de 3* en 3,5* liggen - maar je weet het nooit.

avatar van Groenteboer
Erg creatieve lui, en daarmee zeer origineel. Dat ze bijvoorbeeld bij Hoodwink een neervallende ketting als ritmeloopje gebruiken, klinkt geniaal! Hanasakajjii (Four) is wat mij betreft ook een echte topper -als je de drumpartij hebt gehoord weet je wat ik bedoel... Verder vind ik Genessaret ook een heel artistiek nummer, met al die koren door elkaar heen te zingen. Thanks Justinx voor Architecture In Helsinki. Ik zal ze zeker uitchecken!

avatar van Dark Yoghurt
Erg originele, mooie en fijne plaat. Doet me idd erg aan Architecture in Helsinki denken, maar ik vind dit toch wel even beter. Doet soms ook aan Patrick Watson (piano) en Sufjan Stevens (koortjes en blazers) denken. Geweldige ontdekking

4,5 *****

glimlicht
De vergelijking met Architecture In Helsinki vind ik wat misplaatst, dit klinkt toch echt wat subtieler en wat serieuzer.

Mijn eerste indruk is goed. De variatie tussen de stukken is ook erg professioneel gedaan. Moet het nog wel even laten bezinken... de sterretjes komen nog wel.

avatar van Nubis
Mooie muziek zeg, ga vanavond kijken in Paradiso, ben benieuwd!