Warlord - Live in Athens 2013 (2015)

Label: Sons of a Dream

1. Intro / Deliver Us from Evil (7:01)
  2. Winter Tears (4:53)
  3. Child of the Damned (4:08)
  4. Penny for a Poor Man (4:03)
  5. Black Mass (5:32)
  6. Mrs. Victoria (6:03)
  7. Lost and Lonely Days (4:11)
  8. Aliens (4:25)
  9. City Walls of Troy (3:36)
  10. Kill Zone (7:44)
  11. War in Heaven (7:32)
  12. Winds of Thor (6:48)
  13. Lucifer's Hammer (4:26)
  14. Achilles Revenge (6:46)
avatar van Sir Spamalot
Bij mij heeft het Amerikaanse Warlord naam en faam gemaakt dank zij de EP Deliver Us uit 1983 en hun debuutalbum … And the Canons of Destruction Have Begun uit 1984. Neem maar eens een kijkje. In 2002 en 2013 komen nog eens twee albums uit en dan opeens dit livealbum. De verzamelalbums laten wij even buiten beschouwing.

Plaats en datum van de opnames is Athene op 28 april 2013 in Club Gagarin 205. Een blik op de tracklist levert op dat alle nummers van die EP en het debuutalbum (met uitzondering van Soliloquy) hierop staan en dan weten de kenners genoeg. Verder staan er nog drie nummers op van album twee Rising Out of the Ashes uit 2002 (War in Heaven, Winds of Thor en Achilles Revenge) en twee nummers van The Holy Empire uit 2013 (City Walls of Troy en Kill Zone). In de line-up vinden wij nog twee leden van het eerste uur, drummer Mark Zonder (ook Fates Warning) en gitarist William J. Tsamis. Uitstekende zanger van dienst is Giles Lavery (ook Dragonsclaw),

Door de toevoeging van een tweede gitarist (die dubbele gitaarlijnen!) en een toetsenspeler klinkt dit ongelooflijk goed en getrouw aan de originele versies. Krakers staan er genoeg op, vooral de legendarische nummers van EP en debuutalbum. Geweldig blijft nog altijd Child of the Damned. Het pakket bestaat uit een dvd en twee cd's op slechts 1.500 exemplaren, dus de jacht is open.