Nothing but Thieves - Nothing but Thieves (2015)

Label: Sony

1. Excuse Me (3:38)
  2. Ban All the Music (2:52)
  3. Wake Up Call (2:45)
  4. Itch (3:24)
  5. If I Get High (3:26)
  6. Graveyard Whistling (3:52)
  7. Hostage (3:49)
  8. Trip Switch (3:01)
  9. Lover, Please Stay (4:07)
  10. Drawing Pins (3:37)
  11. Painkiller (2:25)
  12. Tempt You (Evocatio) (3:36)
  13. Honey Whiskey * (3:11)
  14. Hanging * (3:51)
  15. Neon Brother * (3:55)
  16. Six Billion * (3:47)
Hier ben ik wel benieuwd naar

avatar van Jeronimus
Wake up call, itch, trip switch en graveyard whistling beloven veel. Het album van het (na) jaar kondigt zich in de zomer al aan...

Prachtige hoes ook!

avatar van Boris1
In ieder geval als bonustrack zo te zien. Geweldig nummer inderdaad. Laatste toevoeging op Lowlands, ga hier zeker even kijken

avatar van Boris1
En die hoes is inderdaad erg fraai!

avatar van Pinsnider
Dit is inderdaad ook wel iets om naar uit te kijken als je de nummers die al bekend zijn in ogenschouw (of orenschouw) neemt! Ben benieuwd!!

avatar van coldwarkids
Ben er niet kapot van.

avatar van coldwarkids
Wake Up Call is fantastisch!

avatar van Matthijs72
Live op Lowlands gezien, wat een verrassing. Zanger heeft een enorm goeie strot, enthousiast bandje, rockt prima. Muse meets Radiohead, maar dan in een light versie, of dat goed of slecht nieuws is weer ik nog niet.
Over 2 jaar in stadions of je hoort er niks meer van. Ik gok echter op het eerste scenario, omdat deze lui precies marketingtechnisch ook wel weten waar ze mee bezig zijn. Die fraaie hoes daar hebben ze doorschijnende stickers van gemaakt en door verschillende steden geplakt. En als je een limited T-shirt koopt bij het album dan krijgt jouw shirt een uniek nummer erop, het nummer dat voortaan bij jouw account hoort. Als je je postcode-getallen invult bij dat profiel staat er gelijk een sattelietfoto van jouw buurt bij je nummer.

avatar van Pinsnider
Hee leuk, dan ga ik toch maar kaartjes kopen voor een optreden. Wel fijn dat ze precies in een straal van 200km rondom Twente komen, maar dat is de laatste tijd redelijk normaal helaas... Toch maar even een t-shirt scoren dan....
Verder ben ik het volledig eens met de Muse en Radiohead vergelijkingen. Ik durf daar zelfs Isola van Kent aan toe te voegen en aangezien dat één van de beste platen allertijden is, lijkt me die vergelijking geen schande. Ik vind het trouwens geen Muse-light. Eerder een subtiele versie van Muse.
Maar het heeft ook genoeg eigen smoel en dat maakt het super interessant. Die opener alleen al; wat een wereldnummer!! Fijne materie dit en hopelijk horen we er inderdaad in de toekomst nog veel meer van.

Lover please stay lijkt wel van een Jeff Buckley album afgetrokken te zijn. Hallelujah!

avatar van Pinsnider
Was live inderdaad een feestje! En naderhand bleven ze nog even hangen aan de bar. Sympathieke jongens. Wel veel middelbare school meisjes aldaar. Opvallend. Maar op zich zitten er ook wel aardig wat puber-popelementen in de muziek. En sommige heren konden er qua uiterlijk ook best mee door. Ging zelf alleen bijna op de zanger staan (die is nogal klein).
Hier gaan we meer van horen!!!

avatar van Hedser
Pinsnider schreef:
Hier gaan we meer van horen!!!
Misschien heeft het er mee te maken dat ze best wel geplugd worden door MTV. 's Ochtends wordt daar nog wel eens wat muziek gedraaid en heb ze tijdens mijn ontbijt heel vaak langs zien komen de laatste maanden.

avatar van Poepie34
Wat draai ik dit toch graag, lekker in het gehoor liggende songs! Pakkend!

avatar van blur8
Door optreden ben ik ook de studio versie veel meer gaan waarderen.
Probleemloze makkelijk verteerbare pop.

avatar van SirNoodle
De zanger zijn stemgeluid en hoe hij zingt in combinatie met de muziek doet je inderdaad direct aan Muse denken, maar het is toch voldoende met eigen smoel.

Op momenten zoals dit dank ik toch de vooruitgang: groepje leren kennen dankzij deze site (er zijn wat users die ik volg), muziek dan ook echt beluisterd via spotify en zo een mooi album ontdekt.

Van de extra tracks vind ik Six Billion trouwens ook wel de moeite.

avatar van iHateDolphins
Had dit album een beetje links laten liggen. Even met trip switch en itch begonnen maar dat gaat erin als hapklare brokken en dat bedoel ik in dit geval niet verkeerd. lekkere tracks! morgen even het hele album beluisteren.

avatar van iHateDolphins
Hmm met trip switch en itch had ik wel direct de beste tracks eruit gelepeld. geen slechte plaat, maar wel net een iets te hoog 3fm/tienermeisjes gehalte op het eerste gehoor. Hapklare brokken was wel toepasselijk want je hebt niet veel luisterbeurten nodig om dit te kunnen beoordelen. Leuk voor tussendoor.

avatar van blur8
Ze zijn hoofdact op London Calling Paradiso. (12 maart)
Songs als Wake Up Call, If I Get High & Graveyard Whistling zijn geslaagd.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wat flarden beluisterd omdat ik een artikel over de band had gelezen.
Klinkt een beetje als een Muse kloon, ik ga het album eens in zijn geheel aanhoren.

avatar van EGO
EGO
Nothing But Thieves - Lover, Please Stay - YouTube
Nothing But Thieves - If I Get High (Live Session) - YouTube

2 nummer van het album in een Live session , ....geweldig, wat kan die jongen zingen

Braken de tent af op Pinkpop; hadden niet misstaan op het grote podium. Vind het album steeds beter worden. Radiohead (de eerste platen ...) gemixt met Muse, heel erg fijn om naar te luisteren.

Geweldige nieuwe band. De nieuwe Muse/Radiohead als je het mij vraagt. Onlangs zien spelen in Doornroosje. Ik vermoed de eerste en laatste keer dat het mogelijk was die gasten in een klein zaaltje te zien spelen. Die gaan groot worden en de stadions/ziggo domes af in de toekomst.

Heerlijk album. Goeie afwisseling tussen stevige rock en prachtige ballads. De stem van zanger Conor Mason leent zich voor beide uitstekend. Heel benieuwd naar toekomstig materiaal van deze gasten!

avatar van legian
Een erg fijn album, kan de vergelijking met Muse wel begrijpen echter die met Radiohead dan weer totaal niet.

Lekkere Rock die erg fris klinkt en energiek is. Ben benieuwd naar het nieuwe album later dit jaar. Eerste single daarvan beviel goed.

Wat een mooie stem. Betoverend!! "If I get high" en "lover, please stay" zijn mijn favorieten van deze plaat. Erg benieuwd naar hun nieuwe plaat in het najaar. De nummers Amsterdam en Sorry klinken geweldig!!

Oh en staan op Lowlands...ik ga ze zien

avatar van Jumpjet
Pinsnider schreef:

Leuk dat Kent hier genoemd wordt. Ik was er zelf niet opgenomen, maar snap de vergelijking wel. En ja, Isola is een meesterwerk. Zo ver is Nothing but Thieves nog niet, maar een goede plaat is dit zeker.

avatar van steve harris
Echt een prachtplaat, super debuut, alleen jammer dat ik dit op Lowlands nog niet zo heb ervaren maar ja wat wil je ze begonnen al om 14.00 uur als eerste band.

avatar van Manuel
iHateDolphins schreef:
(...) geen slechte plaat, maar wel net een iets te hoog 3fm/tienermeisjes gehalte op het eerste gehoor. Hapklare brokken was wel toepasselijk want je hebt niet veel luisterbeurten nodig om dit te kunnen beoordelen. (...)

Eens, ik zou er graag nog oppervlakkig, 13-in-een-dozijn en cheesy aan toe willen voegen. Jammer van de mooie hoes.

avatar van Jolly Sheep
Manuel schreef:

Helemaal mee eens, naar mijn mening is het album ook te lang. De stem van de zanger begint mij na 2/3 van het album erg zeikerig in de oren te klinken. Als het 6-7 nummers minder had gehad, was het nog draaglijk gebleven.