Mega Dance 94 Volume 2 (1994)

Dance
Label: Arcade

1. Whigfield - Saturday Night (3:41)
  2. Sonic Surfers - Don't Give Up (3:51)
  3. Haddaway - Rock My Heart (4:10)
  4. T.O.C. en Rocca - Doo Wop Sh'bob (2:53)
  5. Urban Cookie Collective - High on a Happy Vibe (3:37)
  6. D.J. Creator - Ki Ki Kiss Me (3:32)
  7. Tony Di Bart - The Real Thing (3:49)
  8. Timeless - Where Is the Love (4:28)
  9. Lily Marlene - We Can Sing, We Can Dance (3:47)
  10. Is It Real? - I Like to Move It (3:02)
  11. Kim Sanders - Tell Me That You Want Me (4:12)
  12. Smooth Touch - House of Love (3:58)
  13. CB Milton - Hold On (3:45)
  14. The O.T. Quartet - Hold That Sucker Down (3:41)
  15. Robin S. - I Want to Thank You (3:49)
  16. Black Baron - Girl, I Love You So (3:49)
  17. Mash! - U Don't Have to Say U Love Me (3:15)
  18. Twenty 4 Seven - Take Me Away (3:33)
  19. Fun Factory - Close to You (3:36)
  20. Corona - The Rhythm of the Night (3:46)
avatar van Sjaan
Nummer 7 lekker zoetsappig...

avatar van musicfriek
Hold That Sucker Down, veruit de beste track van dit album

avatar van FunkStar
Ook een erg goed deel van Mega Dance! Nummers 1,2,3,7,12,14 en 20 zijn nog steeds erg goed te pruimen. Ja hoor, ook weer een vreselijke nepperd: I Like To Move It...*zucht*

avatar van N811
deze had ik ook

avatar van pureshores
vreemd, een Cappella en 2 Unlimited vrij deel

1.Whigfield - Saturday Night (3:41)-dit heb ik nooit wat gevonden maar ik kan de hitpotentie begrijpen
2.Sonic Surfers - Don't Give Up (3:51)-idem, er mist iets en er irriteert me iets aan deze act
3.Haddaway - Rock My Heart (4:10)-eigenlijk de leukste Haddaway single, de single versie heeft meer pit dan de album versie
4.T.O.C. en Rocca - Doo Wop Sh'bob (2:53)-even iets anders dan euro pap, geinig plaatje
5.Urban Cookie Collective - High on a Happy Vibe (3:37)-het is het allemaal net niet
6.D.J. Creator - Ki Ki Kiss Me (3:32)-die ken ik niet meer
7.Tony Di Bart - The Real Thing (3:49)-dit is wel een house klassieker, ik weet nog dat dit op 1 in engeland binnen kwam en daar hoop uit putte dat het iets in nederland moest gaan doen, maar het bleef bij een bescheiden hitje, het origineel is trouwens een soulnummer
8.Timeless - Where Is the Love (4:28)-saaie HEMA dance die snel irriteert
9.Lily Marlene - We Can Sing, We Can Dance (3:47)-ook dit ken ik niet meer
10.Is It Real? - I Like to Move It (3:02)-en weer een nepper, het origineel is een popclassic
11.Kim Sanders - Tell Me That You Want Me (4:12)-meer euro geweld van deze Rozalla kloon
12.Smooth Touch - House of Love (3:58)-nr 3 al die ik niet ken, waar moet dat heen
13.CB Milton - Hold On (3:45)-de koffiebruine stem van CB Milton neemt het weer op tegen de producers van 2 Unlimited, een typisch Tipparade steker geval
14.The O.T. Quartet - Hold That Sucker Down (3:41)-een echte topper uit de koker van Rollo, voordat het Faithless gebeuren nog moest komen, enorme drive en synth en iedereen sprong op, veel lekkerder dan Insomnia
15.Robin S. - I Want to Thank You (3:49)-een gospel achtig nummer dat daarna doortikt, geproduceerd door David Morales en lang niet zo catchy als Show me love
16.Black Baron - Girl, I Love You So (3:49)-dit is dan weer een beetje niks
17.Mash! - U Don't Have to Say U Love Me (3:15)-cover van Dusty Springfield met Cappella toestanden
18.Twenty 4 Seven - Take Me Away (3:33)-take them away, Nance's engels is ook niet echt aan mij besteedt
19.Fun Factory - Close to You (3:36)-kinderlijke duitse act met ace of base achtig deuntje
20.Corona - The Rhythm of the Night (3:46)-euro topper, hier wordt je gewoon vrolijk van ook al is het dozijn werk, ze kwam met een hoop leuke singles zoals Try me out wat mn favo is

avatar van tnf
tnf
1.Whigfield - Saturday Night

Geinig huppel-deuntje. Guilty pleasure-dingetje. Dat het een soortement van Milli Vanilli-act schijnt te zijn, vind ik dan weer wat minder (als dat echt zo is).

2.Sonic Surfers - Don't Give Up

Een van de leukere in z'n soort. Het meiske lijkt best aardig te kunnen zingen.

6.D.J. Creator - Ki Ki Kiss Me

@pureshores: uitproberen, heeft niet veel om het lijf maar is wel tamelijk grappig te noemen (en verre van doorsnee).

8.Timeless - Where Is the Love

@pureshores: hoor het wel verdacht vaak in onze plaatselijke supermarkt... (net als 4Fun - Levenslang, ook al zoiets)

10.Is It Real? - I Like to Move It

Het origineel van deze nepper is een grote favoriet van die tijd. Het deuntje dat eronder zit hééft iets.

14.The O.T. Quartet - Hold That Sucker Down

Ik vind Rollo en/of Sister Bliss-plaatjes die níet als Faithless uitgebracht zijn vaak leuker, zo ook deze. Mooie accoorden, aparte geluiden, opnieuw een grote favoriet van die tijd. Tip: probeer ook eens de 'Build Like A Skyscraper' mix.

avatar van RogerV
1.Whigfield - Saturday Night (3:41)
Whigfield was wel leuk. Dat blije van haar werkt wel aanstekelijk.

2.Sonic Surfers - Don't Give Up (3:51)
Lekkere knaller, wat een energiek nummer

3.Haddaway - Rock My Heart (4:10)
Leuke single van Haddaway

4.T.O.C. en Rocca - Doo Wop Sh'bob (2:53)
Blijft niet hangen

5.Urban Cookie Collective - High on a Happy Vibe (3:37)
Zeer vette knaller. Heerlijk wat een flow hierin zit Welhaast even goed als The Key, The secret.

6.D.J. Creator - Ki Ki Kiss Me (3:32)
Suffe, matige plaat

7.Tony Di Bart - The Real Thing (3:49)
Wel een klassiekertje dit

8.Timeless - Where Is the Love (4:28)
Weinig interessant

9.Lily Marlene - We Can Sing, We Can Dance (3:47)
Ook niet alles

10.Is It Real? - I Like to Move It (3:02)
Nagespeelde versie van een zeer vette plaat

11.Kim Sanders - Tell Me That You Want Me (4:12)
Oke maar niet meer dan dat

12.Smooth Touch - House of Love (3:58)
Lekkere houseplaat. Bestaat uit herkebnae simpele samples maar slaat toch aan.

13.CB Milton - Hold On (3:45)
Is oke

14.The O.T. Quartet - Hold That Sucker Down (3:41)
Zeer mooie housetrack. Dikke classic natuurlijk ook.

15.Robin S. - I Want to Thank You (3:49)
Minder dan de bekende hits

16.Black Baron - Girl, I Love You So (3:49)
Energiek plaatje

17.Mash! - U Don't Have to Say U Love Me (3:15)
Vin dik weinig aan

18.Twenty 4 Seven - Take Me Away (3:33)
Helaas de productie is te zwak

19.Fun Factory - Close to You (3:36)
Dit was wel een dikke eurodanceknaller. Past helemaal bij de tijd. Ook die twee voor eurodance typische melodie riedeltjes zijn goed.

20.Corona - The Rhythm of the Night (3:46)
En ook deze is geniaal. Een van de beste eurodancetracks ooit. Past in iedere zomer.