Mega Dance '94, Vol. 4 (1994)

Dance
Label: Arcade

1. Hermes House Band - I Wil Survive (4:07)
  2. Doop - Huckleberry Jam (3:24)
  3. Outhere Brothers - La, La, La Hey , Hey (3:58)
  4. Moby - Feeling So Real (3:10)
  5. Scooter - Hyper Hyper (3:35)
  6. Shades of Rhythm - Musical Freedom (3:30)
  7. Ethics E.P. - La Luna (4:16)
  8. Ice MC - It's a Rainy Day (4:13)
  9. DJ Bobo - Let the Dream Come True (4:00)
  10. 2 Brothers on the 4 floor - Let Me Be Free (3:26)
  11. Sonic Surfers - Reach Out (3:45)
  12. Body Heat - Waves of Life (3:51)
  13. Hustlers Convention - Just Can't Give It Up (4:22)
  14. Robin S - Back It Up (3:59)
  15. Black Duck - Wiggle in Line (3:37)
  16. Prodigy - One Love (3:53)
  17. Timeless - Lovetown (3:44)
  18. Twenty 4 Seven - Oh Baby! (4:59)
  19. The Word - Two White Girls 'Pon a Mini Bus (3:42)
  20. 20 Fingers - Short Dick Men (3:28)
avatar van RogerV
1.Hermes House Band - I Will Survive
Men zal vast niet helemaal begrepen hebben dat een houseband van een studentenvereniging geen housemuziek maakt.

2.Doop - Huckleberry Jam
Hier was de lol van Doop er wel af.

3.The Outhere Brothers - La La La Hey Hey
Leuke single. Opzwepende raggahouse

4.Moby - Feeling So Real
Dit is natuurlijk gewoon een dikke knaller

5.Scooter - Hyper Hyper
Eerste en tevens beste Scooter single.

6.Shades of Rhythm - Musical Freedom
UK-Rave act probeert house en slaagt daar half in. Het haalt het niet bij hun The Sound of Eden of Sweet sensation.

7.Movin' Melodies - La Luna
Leuke Prodigy achtige track.

8.Ice MC - It's a Rainy Day
Think about the way was een klassieker. Dit slaat de plank op alle fronten mis.

9.Dj Bobo - Let the Dream Come True
DJ Bobo van zijn beste kant. Mooie opbouwende single met een lekker refrijn.

10.2 Brothers On The 4th Floor - Let Me Be Free
met D-Rock en Des'Ray
Niet onaardig maar weinig vergeleken met hun beste singles.

11.Sonic Surfers - Reach Out
Tegenvallend tov eerdere singles

12.Body Heat - Waves of Life
Matig nummer

13.Hustlers Convention - Just Can't Give It Up
Stevig housenummer van de mannen die later Full Intention zijn gaan heten

14.Robin S. - Back It Up
Gewoon weer een uiterst degelijke housesingle van Rovib S. Lekker hoekig melodietje.

15.Black Duck - Wiggle in Line
Volstrekt zinloze cover van Whigfield. Zelfs al was het een pardodie dan is ie faliekant mislukt.

16.The Prodigy - One Love
Goed nummer maar een tweede keer op een megadance cd hoeft ook weer niet

17.Timeless - Love Town
Niet mijn ding

18.Twenty 4 Seven - Oh Baby!
Geforceerde ballad.

19.The Word - Two White Girls 'Pon a Mini Bus
Het had wat kunnen zijn als de goedkoopheid er niet zo dik bovenop lag

20.20 Fingers - Short Dick Man
Irritant nummer

avatar van tnf
tnf
...en hier betraden we, héél voorzichtig, het happy hardcore-tijdperk. Maar waar is Wonderfull days eigenlijk? Of Mark Oh's Love song?

Hermes House Band - I Will Survive

Geinig, blèrt wel lekker mee, maar ook: wat doet dit hier?

The Outhere Brothers - La La La Hey Hey

Ik dacht aanvankelijk dat deze tekstueel gezien vrij onschuldig was, maar als je beter kijkt bevat het toch wat 'schuine' slang. Maar goed, wel een leuk liedje, zit een fijne groove onder.

Scooter - Hyper Hyper

Hahahahahaha. De eerste Scooter, en de toon was al gelijk gezet.

Movin' Melodies - La Luna

Destijds gemist. Is voor mezelf een nummer uit m'n eindexamentijd (voorjaar 1998), omdat ik toen (voor het eerst, vier jaar na de release) Techno Trance 8, waar dit ook op staat, bij de bibliotheek leende. En die cd vervolgens een week lang constant op de achtergrond aan had staan. Ik zie mezelf spontaan weer - tot diep in de nacht - boekverslagen tikken als dit komt. Maar goed, wel een mooi, sfeervol nummer. Ik heb het dan wel over deze versie: mijn voorganger noemt het Prodigy-achtig, maar dat hoor ik er zelf niet zo in. --> YouTube - Movin Melodies Production - La Luna

Timeless - Love Town

Supermarkt-behang.

Twenty 4 Seven - Oh Baby!

Zo, Nance werd hier eventjes lekker naar de achtergrond gedrukt, zeg. In dit stadium hadden die twee al ruzie met elkaar. Stay-C mocht bijna alles zingen. Voor de niet-Voice-kijkers: verleden week probeerde hij het daar, en draaide er niemand om... Auw.

The Word - Two White Girls 'Pon a Mini Bus

Guilty pleasure-nummer. Ik hoor best dat het geen ene flikker voorstelt en dat die meiden voor geen meter kunnen zingen. En toch vind ik dit best leuk.

20 Fingers - Short Dick Man

Leuk nummer met nogal op het randje zittende tekst. Ik weet niet, het heeft iets, al vanaf het mysterieuze introotje.

inhaalactie

1.Hermes House Band - I Wil Survive (4:07)-treurige studentiloze lalherrie

2.Doop - Huckleberry Jam (3:24)-er wordt niet voor een makkelijke maar ook niet houdbare opvolger gekozen

3.Outhere Brothers - La, La, La Hey , Hey (3:58)-de Pegasus mix was best classy

4.Moby - Feeling So Real (3:10)-stampwerk-1 van zijn betere

5.Scooter - Hyper Hyper (3:35)-dit vind ik dan weer puberaal, eerste kennismaking met Scooter

6.Shades of Rhythm - Musical Freedom (3:30)-houseplaatje zonder opsmeuk

7.Ethics E.P. - La Luna (4:16)-potten en pannenkabaal, zit heerlijke drive in en de vocalen irriteren niet

8.Ice MC - It's a Rainy Day (4:13)-beetje hetzelfde als Think about the way, makkelijk cashen

9.DJ Bobo - Let the Dream Come True (4:00)-deze gaat nog wel, het einde naderde wel

10.2 Brothers on the 4 floor - Let Me Be Free (3:26)-weer niks bijzonders, deze vind ik best leuk eerlijk gezegd, wel een enorm matige rapper bij dit project

11.Sonic Surfers - Reach Out (3:45)-ik ben tegendraads zeker, deze van de Sonic surfers vind ik wel leuk, geen plokbeats en een iets andere aanpak

12.Body Heat - Waves of Life (3:51)-ken ik niet

13.Hustlers Convention - Just Can't Give It Up (4:22)-clubhouse waar er meer van mag staan op dit soort cd's

14.Robin S - Back It Up (3:59)-voor single 5 werd toch maar weer Stonebridge's hulp gevraagd om de album versie onder handen te nemen, gelijk na Show me love mn favo Robin S track

15.Black Duck - Wiggle in Line (3:37)-ken ik ook niet maar klinkt kinderlijk

16.Prodigy - One Love (3:53)-leuke koerswijziging van de Prodigy, van breakbeat naar soft hardcore

17.Timeless - Lovetown (3:44)-voor mensen die ook van Albert Heijn en RTL4 houden nepdance

18.Twenty 4 Seven - Oh Baby! (4:59)- Oh hou op

19.The Word - Two White Girls 'Pon a Mini Bus (3:42)-ook deze ken ik niet

20.20 Fingers - Short Dick Men (3:28)-platte clubhouse met insteek van Real 2 Reel en Outhere Brothers vunzigheid

avatar van RogerV
Overigens kan ik me van die Hermes houseband nog iets lulligs herinneren. In de tijd dat het een hit was kwam op een gegeven moment op een of andere Limburgse regionale zender een of andere brief binnen van een of andere mevrouw. En die deed ook een verzoekje. Namelijk haar zoon hield erg van housemuziek, dus of die zender een housenummer voor hem kon draaien. Nou dat kon hoor.

Draaien ze vervolgens Hermes house band. Hoe blij kan je gemaakt met een dooie mus.

avatar van tnf
tnf
Typisch geval van al wat ouder radiovolk, dat bij voorkeur materiaal draait uit de tijd dat we nog maar amper van The Beatles gehoord hadden, en van de muziek van 'de jeugd van tegenwoordig' geen kaas gegeten heeft.

Het soort mensen dat 'rap' uitspreekt als het Nederlandse 'rap' in de zin van 'snel', zeg maar (min of meer gequote uit de biografie van Rob Stenders, die ook met zulk volk te maken heeft gehad).

Bij lokalo's en regionalen tref je dit slag radiomakers nog wel aan.

avatar van pureshores
hahahaha dat geloof ik graag.
Overigens heb ik dat kutnummer nooit als dance gezien en vraag me eigenlijk ook af waarom het hier op staat, als ik het goed heb werd het gezongen door zo'n belspel F-status BN-er

avatar van UK-Choonz
The Outhere brothers, die vond ik vet! Had toen al een voorliefde voor ragga achtige dingetjes. En Scooter, wat ging ik daar hard op. Lekker op mijn kamer draaien met het volume snoeihard totdat mijn moeder ging klagen.

@pureshores

Je zou van Shades of Rhythm eens hun debuutalbum moeten luisteren, dat is andere koek dan dit
Shades of Rhythm - Shades of Rhythm (1991)

avatar van pureshores
Sweet sensation EP heb ik nog ergens liggen