BT - Monster (2003)

Score
Label: Digital Sound

1. Childhood Montage (3:56)
  2. Girls Kiss (6:51)
  3. The Bus Stop (9:48)
  4. Turning Tricks (6:20)
  5. First Kill (3:16)
  6. Job Hunt (1:57)
  7. Bad Cop (6:04)
  8. ''Call Me Daddy'' Killing (4:02)
  9. I Don't Like It Rough (4:13)
  10. Ferris Wheel (8:21)
  11. Ditch the Car (4:53)
  12. Madman Speech (4:07)
  13. Cop Killing (2:48)
  14. News on TV (2:19)
  15. Courtroom (5:51)
avatar van dynamo d
Filmmuziek gemaakt voor en geïnspireerd door de film Monster uit 2003. Zie daarover Moviemeter. BT (Brian Transeau) heeft een mooie soundtrack gecomponeerd met een aantal nummers die herkenbaar in de oren klinken zoals The Bus Stop en Ferris Wheel. In I Don't Like It Rough zit een lekker gitaar-rifje. Mooiste nummer vind ik Childhood Montage (Title Sequence). Dit album is meestal verkrijgbaar met zowel een gewone cd-versie als een dvd-audio versie. Zeer de moeite waard. Op de dvd-audioversie staan, in vergelijking met de cd, nog 9 extra nummers.

neo (crew)
BT staat niet hoog aangeschreven in mijn boekje; vind het nogal een prutser. Toegegeven, Monster is waarschijnlijk zijn beste score tot op heden, maar erg goed is het nog steeds niet. De dromerige klanken staan te ver af van de sfeer van de film (alhoewel deze de dromen van de karakters schetst) en lijken meer gemaakt voor een goedkope reclame.