Bunny Wailer - Blackheart Man (1976)

Jamaica
Reggae
Label: Island

1. Blackheart Man (6:20)
  2. Fighting Against Conviction (5:12)
  3. The Opressed Song (3:21)
  4. Fig Tree (3:08)
  5. Dream Land (2:47)
  6. Rastaman (3:50)
  7. Reincarnated Souls (3:44)
  8. Amagideon (Armagedon) (6:47)
  9. Bide Up (2:32)
  10. This Train (8:28)
Het Prachtige debuut van ex-Wailer Bunny wailer met zijn mooie dromerige stem.

alleen al voor het schitterende artwork zou je dit album in huis moeten hebben.

avatar van Madjack71
Een klassieker van Bunny en m.i een must-have voor elke recht geaarde reggae bewonderaar. Prachtig vormgegeven en uitgesponnen songs met een duidelijke boodschap. Dit album beland nog regelmatig in de speler en ik kan er nog telkens voluit van genieten. Je kunt er op wegdromen, in de teksten verdiepen of wat mij betreft op mediteren, dit is een spirituele plaat die ruim 30 jaar na dato nog steeds kont schopt.

avatar van misja82
Deze gister gekocht en vanmorgen mee wakker geworden. Wat een goeie plaat is dit zeg. Het ritme op deze plaat is echt heerlijk. Loom en 'smooth' maar niet gelikt of duf.
Weer een fijn reggae plaatje erbij!

En inderdaad, die stem van Bunny is goed zeg.

avatar van Pruimpit
Dit is inderdaad een erg fijn plaatje. Bunny krijgt hier hulp van zo'n beetje de complete Wailers-band, inclusief Marley en Tosh op enkele tracks. Muzikaal zit het dan ook dik geramd, met rijke arrangementen waar je steeds weer iets nieuws in hoort.

avatar van Metalhead99
Ik dacht al dat ik Marley en Tosh voorbij hoorde komen. Vooral Tosh heeft een erg herkenbaar stemgeluid. Geweldig album van Bunny Wailer. Hij heeft een goede stem voor deze muzieksoort en tekstueel zit het album ook erg sterk in elkaar. Muzikaal zit het ook dik in orde, kortom, dit is gewoon een erg mooie reggae plaat. Één van de vele klassiekers uit het genre.

avatar van Wailer
Vlgns mij het beste (reggae) album ooit gemaakt, niet alleen muzikaal maar ook qua text zit dit album als een dijk in elkaar.
Bunny verteld een compleet verhaal in zijn songs iets wat zelfs marley moeilijk kan overtreffen (in mijn opinie)
Houd je van reggae dan is dit album echt een must have...

BobbieMarley
Mijn user name is wel BobbieMarley, maar ik ben toch meer fan van Bunny Wailer. Zo ver ik kan oordelen, ken zeer veel reggaeplaten, is dit absoluut de beste reggaeplaat ooit gemaakt. En het beste instrumentale album is natuurlijk East of the river Nile van Augustus Pablo. Überhaupt voor mij een van de beste platen overall ooit gemaakt, samen met deze uiteraard! Trouwens deze man heeft nog veel meer mooie platen gemaakt als bijvoorbeeld Rock'n'groove.

avatar van LucM
De jaren '70 leverden niet alleen veel goede rockalbums maar ook veel goede reggae-albums. Dit is een meer dan prachtig reggae-album (te beluisteren op een regenachtige zomerdag): spiritueel, relaxt en tijdloos. Bunny Wailer bezit bovendien een prachtig stemgeluid die niet hoeft onder te doen voor Bob Marley.

Het concert van afgelopen donderdag 31 juli in Paradiso was echt súpervet
Als reggae-fanaticus zie ik Bunny Wailer toch wel als een held, ik alleen nog niks van zijn solo werk.

Ik ga me meer verdiepen in de enigste nog levende originele Wailer. De titeltrack van deze plaat is alvast goed! Live was de sfeer bij dat nummer ook helemaal geweldig

avatar van Lura
Dit album kun je zonder meer aanschaffen, Melodic Fool Behoort tot de hoogtepunten uit de reggae. Maar ook Rock 'n' groove.

avatar van Melodic Fool
Het is inderdaad een erg mooi album bleken

avatar van Lura
Misschien tijd om eens Rock 'n' Groove te proberen, Melodic Fool ?!

kistenkuif
Die bleek onlangs niet meer bestelbaar toen ik er naar vroeg. Ook helaas niet te vinden op spotify. Wat nu zei pichecru?

avatar van Lura
Hier nog wel te bestellen, Kistenkuif, voor 8,99 inclusief bezorging vanuit Hong Kong : WOW HD Nederland - wowhd.nl

Het is trouwens Pietje Cru of Pichegru

Ook is veel reggae nog verkrijgbaar via Japan!

avatar van heartofsoul
De meeste nummers van Rock 'n' Groove zijn te beluisteren op Grooveshark.

avatar van Melodic Fool
Ik ga aan Rock 'N Groove beginnen Lura.

Verloren kunstwerken zijn trouwens altijd wel ergens op internet te vinden. Sommigen vereisen wat zoekwerk maar op grote torrentsites staat sowieso heel veel en ook in goede kwaliteit.
Niet respectvol naar de artiest toe, maar als je wilt ontdekken is het soms de enige optie en sowieso de meest snelle!

kistenkuif
Had ik maar nooit ooit de vinylversie weg gegeven...dank voor de tips. Hong Kong of all places. Dat ze daar naar rasta's luisteren...bijzonder.

avatar van Rudi S
kistenkuif ze luisteren daar zelfs naar Anthony Moore. WOW HD Nederland - wowhd.nl

Ach die jongens verzenden (geen verzendkosten) gewoon van uit HK, duurt ook heel wat weken voor dat je iets hebt.

avatar van Melodic Fool
Marktplaats heeft regelmatig de vinylversie kistenkuif

Rudi S schreef:

Maar het komt altijd netjes verpakt aan. Het komt trouwens niet altijd uit Hong Kong, ook weleens uit Amerika, Engeland of Duitsland.

avatar van Rudi S
Klopt, dat heeft met voorraad te maken.
Ik heb de laatste tijd heel vaak bestellingen uit HK gekregen.
Info staat ook in het webshop topic.

Melodic Fool schreef:
Ik ga aan Rock 'N Groove beginnen Lura.

Er is op reggaegebied natuurlijk nog veel meer fraais te ontdekken, Melodic Fool
Maar ook in de voorloper van het genre, rock steady, maar ook in de ska, is veel fraais te vinden. Helaas niet allemaal op juiste waarde geschat op dit forum.

Bijvoorbeeld in de rocksteady, dit album : The Heptones - On Top (1968)
Staat bij als alternatieve titel Best of, maar dat klopt niet, is gewoon een regulier album.