Darkstar - Foam Island (2015)

Electronic
Label: Warp

1. Basic Things (2:01)
  2. Inherent in the Fibre (3:58)
  3. Stoke the Fire (4:03)
  4. Cuts (1:31)
  5. Go Natural (4:42)
  6. A Different Kind of Struggle (1:50)
  7. Pin Secure (4:55)
  8. Through the Motions (4:40)
  9. Tilly's Theme (2:32)
  10. Foam Island (3:32)
  11. Javan's Call (2:12)
  12. Days Burn Blue (3:45)
avatar van E-Clect-Eddy
Ontdekking van de dag, licht experimentele Electronica met een prettig zingende zanger, downtempo invloeden van Dubstep en Trip Hop.

Aanbevolen door Deezer vanwege LOW(?) hoor ik er niet in terug, School of Seven Bells: dit ligt wel iets dichter in het verlengde maar dit is veel minder dansbaar en veel minder Synthpop dan SOSB. Dntel komt eerder in de buurt van dit werk.

Op Last.fm populair bij luisteraars van: Burial, Phantogram, LV, Petite Noir, Kode9, Ólafur Arnalds & Nils Frahm, Floating Points, King Midas Sound en Ikonika