Queen Kwong - Get a Witness (2015)

Label: Dissention

6. Bells On (4:03)
  7. Medicated (5:01)
  8. Purrfiction (5:04)
avatar van E-Clect-Eddy
Sinds vandaag uit. Heb uitgekeken naar dit album sinds ik de single Lone Gone en EP Bad Lieutenant heb gehoord. Wes Borland (ex-Limp Bizkit) maakt onderdeel van deze groep en drukt z'n stempel op het geluid. Ik hou vooral van het shoegaze gehalte dat herinnert aan bands als Curve.

Persoonlijk ben ik meer te spreken over de langzamere en minimale uitstapjes. Daar staan er eigenlijk geen van op dit album die met 8 nummers in 33 minuten maar net meer is dan een EP. Vandaar dat dit album een beetje tegenvalt alhoewel ik wel zie dat deze nummers een duidelijk geheel vormen. De singles Get A Witness en Cold Daggers zijn favoriet maar alleen omdat ik ze al ken. Ook de Elvis(!?) cover Love Me bevalt me in deze korte en minimale versie. Zal even duren voor ik deze EP meer zal waarderen. Jammer dat geen van de singles van vóór 2015 op dit album terecht zijn gekomen of dat ze van al dat pré 2015 werk niet één album hebben gemaakt. Zo'n album zo meteen 4,5* of 5* van mij krijgen, deze blijft voorlopig steken op 4*.

Ze staan in december in de Winston en dan ga ik weer kijken/luisteren en hopen dat ze iets meer fans hebben weten te binden dan die circa 50 die er in de Sugar Factory waren in mei.