John Newman - Revolve (2015)

Label: Island

1. Revolve (1:39)

met Idris Elba

2. All My Heart (3:00)
  3. Something Special (3:34)
  4. Lights Down (4:11)
  5. Come and Get It (3:04)
  6. Blame * (3:30)

met Calvin Harris

7. Never Give It Up (3:14)
  8. Tiring Game (3:23)

met Charlie Wilson

9. Give You My Love (3:50)
  10. I'm Not Your Man (3:13)
  11. Called It Off * (3:38)
  12. Killing Me (3:22)
  13. The Past * (4:48)
  14. We All Get Lonely (4:55)
avatar van ClairedelaLune
Ik vind dit echt een keileuk album. 'Come and Get It' en 'Blame' zijn echt top.

avatar van Reijersen
1,0
Over het algemeen kan je de muziek van John Newman wel scharen onder de popmuziek. Het is juist zijn stem die vaak R&B en Soul brengt in de muziek. Een nieuwe plaat, dus ook nieuwe kansen voor hem. Want over zijn vorige plaat zei ik nog: “John Newman weet me duidelijk niet te raken.” Ik wil de beste man graag nog een kans geven en daarom heb ik mij ook weer aan dit album gewaagd.

Na een korte intro komen we bij het eerste nummer. Dit heet All My Heart is vrolijke pop met veel dance-invloeden. Wellicht is dit de kant waar hij nu meer op gaat? Dat lijkt wel zo te zijn want Something Special is volledig inwisselbaar met dat vorige nummer. Dat geldt moeiteloos ook voor Lights Down, al horen we een klein verschil alhier met het toevoegen van de disco-invloeden.
Come and Get It kende ik al via de radio en is inderdaad niks meer dan een prima radiohitje. Evenals het dancehitje Never Give it Up trouwens. Hij moet toch wat meer uit de kast halen om echt op te vallen. De muziek is vooralsnog te inwisselbaar.
Trying Game lijkt trouwens verdomd veel op het voorgaande nummer. Als je even niet oplet zou je bijna het gevoel hebben nog steeds naar hetzelfde nummer te luisteren. Wat te denken van het weinig subtiele Give You My Love. Het is een album lang het gaspedaal in een knallen, hierdoor wordt het toch ook wat teveel eenheidsworst.
Die afwisseling is er een beetje met het ballad-achtige I’m Not Your Man, maar ook de laatste nummers knallen door. Killing Me rijdt als een trein en We All Get Lonely blaast nog even vol door. Ik weet genoeg. Ik denk niet dat ik ooit nog een album van John Newman op ga zetten.

(bron: Opus de Soul)