Brooklyn Funk Essentials - Make Them Like It (2000)

Funk / Jazz
Label: Shanachie

1. Make Them Like It (4:23)
  2. Mambo Con Dancehall (6:50)
  3. Date with Baby (5:08)
  4. Woman Thing (6:19)
  5. I Got Cash (4:51)
  6. Confirm Reservation (6:12)
  7. Kik It (6:02)
  8. Jump Around Sound (4:38)
  9. Hard to Stop / Feelgood (6:45)
  10. Vinyl Crisis (5:38)
  11. To My Peeps (1:18)
  12. Martha (5:00)
  13. Bill's Playground (4:18)
Ozric Spacefolk
Toch wel dé plaat van BFE waar alles goed samenvalt.

Latin, soul, r&b, funk, jazzfunk, acidjazz, dance, alle stijlen worden aangedaan. Maar zonder hun speciefieke sound kwijt te raken.
De bass van Lati Kronlund is toch wel de meest steady factor op de plaat, naast de blazerssectie van Bassy Bob Brockman, Roseman en Shapiro.

Ook wordt de zang lekker verdeeld onder Stephany McKay en Shay-Kee en de poezie van Everton Sylvester. Voor de dancehall, reggae en raggamuffinstukjes is Papa Dee present.

Ik moet zeggen dat ik altijd wel erg gecharmeerd ben geweest door de zang van mevrouw McKay en ze doet het echt weer uitstekend op deze plaat.

Maar let ook eens op het virtuoze trompetspel van Brockman. Een niet erg bekende speler, maar wat mij betreft doet hij niet onder voor een Hargrove.