Duncan Sheik - Legerdemain (2015)

1 stem

9. Bicycle Thief (4:37)
  10. Acquaintance (3:54)
  11. Brutalized (5:07)
  12. Circling (6:04)
  13. Summer Mourning (5:26)
  14. No Happy End (3:50)
  15. Half a Room (4:59)
  16. So There (2:14)
  17. After All (Bonus Track) (4:58)
  18. I Wish for the Sun (Bonus Track) (5:06)
avatar van milesdavisjr
De beste man is een volstrekt onbekende singer songwriter in ons land en dat is jammer, hij timmert al meer dan 25 jaar aan de weg en heeft enkele redelijke albums op zijn naam staan. Duncan Sheik levert vaak ingetogen platen af met nummers die hun geheimen niet direct prijsgeven. Deze plaat is 1 van zijn meest toegankelijke albums, want de nummers zijn compacter en liggen wat makkelijker in het gehoor. Sheik maakt tevens meer gebruik van elektronica op deze schijf. Het is lastig om Sheik's muziek te omschrijven; wellicht is ingetogen elektronische singer songwriter pop/rock een redelijke omschrijving. In ieder geval, ik heb hem ooit ontdekt via een flauwe film; Three to Tango waarin zijn nummer That Says It All voorkomt. Sindsdien ben ik hem altijd blijven volgen. Dit album zou wat mij betreft wel op wat meer respons mogen rekenen, met Warning Light, Distant Lovers, Bicycle Thief en Avalanche staan er enkele prima nummers op.
Zijn eerste 3 platen zijn trouwens ook goed te verteren.