Ensiferum - Dragonheads (2006)

Finland
Label: Spinefarm

1. Dragonheads (5:21)
  2. Warrior's Quest (4:03)
  3. Kalevala Melody (1:47)
  4. White Storm (4:57)
  5. Into Hiding (3:49)
  6. Finnish Medley (5:09)
Parabola
1e indruk; mwah. De Amorphis cover "Into Hiding" vind ik niet echt 'je van het'. De Finnish Medley is wel geinig. Voorlopig 2,5*

avatar van Halloween
Ensiferum moet weer eens een keer met wat beters komen, hun eerste album vind ik goed maar dat niveau hebben ze niet meer gehaald helaas

ForzaRob
ik heb slechts 1 nummer van deze cd en die blijf ik eindeloos draaien, namelijk warrior's quest.

Wat een zalig nummer is dit zeg, het nummer is wat trager dan ik van Ensiferum ben gewend maar ik vind het wel een enorm krachtig nummer.

Zang is ook erg goed.

Binnenkort deze cd maar is aanschaffen en dan zal ik een review geven over de hele cd.

leuke mini cd van ensiferum.
zeker de moeite waard al klinkt het mischien ietsje anders dan we waren gewent van ensiferum, maarja als de zanger veranderd gaat het vaak ook anders klinken

avatar van tiempy
het was tenslotte een ep..om te testen of het werkte met de nieuwe bandleden..maar is erg goed uitgepakt

Dragonheads en into hiding, heeerlijk,puur folkish metal

3.5 stars

avatar van dennisrammstein
Dragonheads is een goed nummer, White Storm vind ik toch minder dan de oude versie ervan. Maarja leuk opwarmertje

avatar van master-rens
Mindere liedjes op dit album vind ik White Strorm en Into Hiding, maar alsnog geen slechte nummers.
Dragonheads en Warrior's quest zijn twee geweldige nummers.
Finnish Medley is ook leuk, veel sfeer in het nummer.