Randy Newman - Toy Story (1995)

Score
Label: Walt Disney

1. You've Got a Friend in Me (2:04)
  2. Strange Things (3:17)
  3. I Will Go Sailing No More (2:57)
  4. Andy's Birthday (5:58)
  5. Soldier's Mission (1:28)
  6. Presents (1:09)
  11. Woody's Gone (2:11)
  12. The Big One (2:51)
  13. Hang Together (6:02)
  14. On the Move (6:18)
  15. Infinity and Beyond (3:09)
  16. You've Got a Friend in Me (2:40)

met Lyle Lovett

dat stuk van Buzz (voorkant cd) is echt heel erg cool. mooie spannede opbouw en dan TADAAA !!!

neo
Dat is inderdaad zo'n magische uitbarsting van het orkest. Het leuke van dit type score is dat het vaak vol zit met variatie; verschillende ritmes, steeds weer nieuwe wendingen. Newman voelde dit heel goed aan. In mijn bezit heb ik de Nederlandse versie, waarin de zanger van de Dijk de taak van zanger van Newman overneemt, wat in wezen even goed klinkt. 4.5 sterren

ik ken de nl versie wel maar ik vind het niks. de teksten zijn echt ruk vertaald. want wat is ook al weer de nl versie van "strange things are hapening to me..." dat is in nl "hier wordt een vies spel gespeeld...". mischien wel mooi gezongen maar NEE. laat de liedjes ook gewoon in het engels lijkt me.

Bob Cremers
You've Got A Friend In Me een leuk nummer.

avatar van JohnWilliams
De Score valt wel mee, heb betere van Newman gehoord.
Ondanks dat zitten er toch een paar leuke tussen zoals (bob cremers zei het al) You-ve Got a Friend in Me en Buzz.

avatar van Bruce Almighty
Leuke soundtrack (net als de film zoals gewoonlijk) niet super maar wel leuk om te horen onder de film en/of eens onder een feestje weet ik veel.... in ieder geval leuk om eens te horen!

3.5*

avatar van JohnWilliams
Niet speciaal maar het maakt de film er wel leuker op.

avatar van Dirigent
Absoluut leuke Filmmuziek.
Maar inderdaad niet extreem Goed hoewel Randy Newman het toch Leuk heeft gedaan.
Dus kortom : Niet extreem Leuk maar toch heeft het een Leuk sfeertje.

avatar van JohnWilliams
Sfeer maakt Newman inderdaad met deze Score! Niet speciaal maar wel aardig! 3* blijven staan.

avatar van Woody
Ik vindt de muziek zeker een grote toegevoegde waarde in deze film. De muziek is mooi uitgevoerd en gaaft juist die mooie sfeer mee.

Daarom erg geslaagd.

Woody was ook fantastisch natuurlijk

music_kaza
Woody schreef:

Had het niet beter kunnen zeggen. Ik zie de pixar-animation studios zowiezo niet met een goeie muziek score in een film komen. Dit vond ik dus werkelijk prachtig. Gelukkig waren het geen liedjes die alle poppen zongen over "hoe het is om pop te zijn".

Father McKenzie
De muziek vind ik in dit geval stukken leuker dan de film. De film is totaal mijn ding niet, maar de soundtrack is zéér ok.

is wel eens leuk om naar te horen. heel mooie speelse muziek.

avatar van Wyverex
Ik voel me altijd terug een klein kind bij het horen van deze muziek (of bij het kijken van da fantastische film). Ik vind dat er wel opvallend veel violen en dergelijke inzitten. Geeft het een dramatischer tintje allemaal.