Home Free - Country Evolution (2015)

Country
Label: Columbia

1. Summer in the Country (3:40)
  2. Good Ol' Country Harmony (3:25)
  3. 9 to 5 (3:58)
  4. Elvira (2:54)

met The Oak Ridge Boys

5. Don't It Feel Good (3:37)
  6. Alabama Sampler (4:06)
  7. Seven Bridges Road (2:47)
  8. Friends in Low Places (3:37)
  9. Honey, I'm Good (3:22)
  10. Fishin' in the Dark / Down in the Boondocks (3:41)
  11. The Devil Went Down to Georgia (3:41)

met Charlie Daniels en Taylor Davis

12. House Party * (3:25)
  13. California Country * (3:49)
  14. Serenity * (1:04)
avatar van Metalhead99
Niet voor mij weggelegd.
De heren van Home Free combineren Pop en Country met harmony singing. Vooral de productie van de instrumentatie vind ik echt slecht. Neem nou de drums in albumopener "Summer in the Country".
Ze hebben een basstem ertussen zitten en ik moet eerlijk toegeven dat ik dat stemgeluid prefereer boven de andere zangers. Maar ze zingen volgens mij wel met minimaal 4 man, dus ik weet niet precies wie welke zanger is.
Het hoogtepunt van het album is eigenlijk hun versie van "The Devil Went Down to Georgia" en dan vooral door de viool bijdrage van Daniels zelf.
Dit zegt eigenlijk al genoeg denk ik. De stijl die de heren op dit album hebben is gewoon echt niet mijn ding. Ik vind Country op zijn tijd meestal wel genietenswaardig, maar niet in deze vorm.

avatar van Emile93
Metalhead99 schreef:
Niet voor mij weggelegd.

Home Free is een acapella groep. Ze maken geen gebruik van instrumentatie. De 'drums' die je hoort is gemaakt door de beatboxer van de groep (helemaal rechts op deze albumcover). Misschien verklaart dat e.e.a. voor je