Demiurge Urizen - I Do Not Believe (2013)

1 stem

Rusland
Electronic
Label: Wall Noise Action

1. I Do Not Believe (53:21)
avatar van Joshua68
Zephyr Ik neem aan dat je de overige 191 albums ook nog van een stem gaat voorzien?

Zephyr
Hahaha, alsjeblieft niet zeg

Nee, deze was echt heel vreselijk; zo'n teringherrie had ik nog nooit gehoord !
Echt totale waanzin, of snap ik misschien de bedoeling van dit soort 'muziek' ( ? ) niet.

Maar wsch ga ik nog wel wat andere van D U of anders Astral & Shit proberen.
Ze kunnen nooit allemaal zo slecht zijn als deze; tenminste : Dat Geloof Ik (althans) Niet

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Probeer Astral & Shit maar. Dat is een stuk aangenamer dan Demiurge Urizen. Het leeuwendeel van de muziek van Astral & Shit is een combi van dark ambient, drones en 'field recordings'. Ik heb stukken ervan geluisterd en dat klonk zeker niet verkeerd!

Demiurge Urizen is pure Harsh Noise, voortgekomen uit de Noise Music-hoek, wat een muziekgenre op zich is. Het is inderdaad godsgruwelijke teringherrie, maar geloof het of niet: er zijn blijkbaar genoeg mensen die hier naar kunnen luisteren en er écht in op gaan. Er wordt zelfs diepgravend over gesproken en gefilosofeerd!! Dat blijkt maar weer uit deze documentaire:

People Who Do Noise (2008) Full Concert Movie Documentary - YouTube

Eén van de meest besproken en bekendste noise-platen is trouwens Lou Reed - Metal Machine Music (1975). Toch wel bijzonder dat een behoorlijk populaire artiest zo'n prachtige plaat heeft gemaakt !!

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Overigens heb ik het een volle minuut uit kunnen houden, betreffende deze plaat. Toen ik daarna naar de 30 minuten klikte, bleek er qua 'structuur' niets veranderd te zijn. Daarna maar afgezet.

Ik heb bijna spijt dat ik dit heb toegevoegd... samen met de rest ervan !!
Maar ja, wellicht levert het nog wat leuke discussies op. Ik geloof namelijk best wel dat er MM-gebruikers zijn die dit absoluut kunnen waarderen. Sterker nog: misschien is deze I Do Not Believe van Demiurge Urizen wel een mijlpaal in het genre!!!

Leuk om je hier weer tegen te komen trouwens Zephyr.

Ozric Spacefolk
Nu ben ik ook nieuwsgierig geworden