Pretenders - The Isle of View (1995)

Label: Warner Bros.

1. Sense of Purpose (3:51)
  2. Chill Factor (4:01)
  3. Private Life (4:43)
  4. Back on the Chain Gang (4:18)
  5. Kid (4:02)
  6. I Hurt You (4:23)
  7. Criminal (4:18)
  8. Brass in Pocket (3:24)
  9. 2000 Miles (3:33)
  10. Hymn to Her (3:53)
  11. Lovers of Today (5:20)
  12. The Phone Call (2:56)
  13. I Go to Sleep (2:57)
  14. Revolution (6:29)
avatar van beruk
In de naweeën van de unplugged hype maken de pretenders nog even een van de beste unplugged platen ooit. Als Crissie Hynde Lorelei zou zijn zou ik me huilend van geluk te pletter varen....

EVANSHEWSON
beruk schreef:

Nou, ik niet. Niet dat ik dit geen mooie liveplaat zou vinden, want dat vind ik gelukkig wel.
Maar ik vind Chrissie niet bepaald een lekker wijf, ik zeg dat zelden, maar ik vind haar haast zo lelijk als die andere rockgigant Patti Smith...

Muzikaal zit dit gelukkig erg goed, de sfeer is er, de songs ook, dit is puur genieten, jawel!

****

avatar van Rainmachine
Dit is een van de beste unplugged platen die ooit gemaakt is. Hier valt ook echt op dat de Pretenders een behoorlijke rits TOP nummers hebben gemaakt. Grote klasse!

Prachtig ingetogen concert van Chrissie met haar companen. De keuze van haar voor dit "unplugged" concert is perfect. Voor de ouderen ons moet dit en geschenk uit de hemel zijn, die nummers nu eens niet te horen, begeleid door stevig gitaarwerk, maar met violen en piano. Haar stem komt op dit album volledig tot zijn recht. De band begeleid haar op een bijna onvolgbare manier. Near to perfect!!! Het op de achtergrond meegenietend publiek maakt dit album tot een juweel. Er zitten geen uitschieters tussen, alles klopt.

avatar van CarlBerg
The Pretenders zoals je ze nog nooit hoorde.
Heel erg goede unplugged cd. En een bewijs te meer dat Chrissie Hynde echt alles kan met haar stem : van triest naar kwaad in 2 seconden en weer terug.

avatar van henk01
Deze maar eens opgezet op deze vroege morgen (voor de eerste keer)
Ik ben zeer aangenaam verrast!

4.5*

Wat jamnmer dat When i change my life er niet op staat. Verder briljant. Uniek.

avatar van Apple Juice
Hier is een uitgave van met extra nummers en DVD met registratie van het optreden. Misschien dat iemand deze kan toevoegen? Geweldige opname trouwens van goede nummers, waarmee je andere luisteraars kunt verrassen.